پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی خبر داد:

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی: اشتغال پایدار با هدف توانمندسازی خانواده‌ها رویکرد آستان قدس رضوی است

کد خبر : 41098

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به این که با تکیه بر تجربیات سال گذشته می‌توان برنامه‌های بیشتری در دهه کرامت امسال برگزار کرد، ساختار و برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه کرامت را تشریح کرد.

به گزارش صبح مشهد، محمدحسین استادآقا در نشست خبری بنیاد کرامت رضوی با موضوع تشریح خدمت و برنامه‌های آستان قدس در حوزه محرومیت‌زدایی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: دهه کرامت امسال، همانند سال گذشته با محدودیت‌های کرونایی رو به رو هستیم، اما امسال با استفاده از تجربیات سال ۹۹ برخی برنامه‌هایی که نتوانستیم در سال گذشته اجرا کنیم را با تدابیر جدید انجام خواهیم داد. این برنامه‌ها توسط هفت مرکز بنیاد کرامت رضوی برگزار خواهد شد و هر مرکز با توجه به مسئولیت خود برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت خدمات اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مجموعه خدمت‌رسانی، استقبال از زائرین و تکریم از آن‌ها در مبادی ورودی برنامه‌ریزی شده است که متناسب با محدودیت‌ها و ورود زائرین در چهار نقطه زمینی ورودی مشهد، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: روزانه پذیرایی ۲۰۰۰ نفر از زائرین محروم استان خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است، زیرا در حال حاضر از شهرها و شهرستان های مختلف استان برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند لذا در زائر شهرها و زائرسراها پذیرایی یک روزه و اسکان همراه با سه وعده غذایی ارائه می‌شود. پویش آزادسازی ۸۸۸ زندانی جرایم غیرعمد با مشارکت دبیرخانه‌های استانی و سازمان زندان‌ها نیز از برنامه‌های است و اجرا خواهد شد.

در دهه کرامت میزبان کودکان کار خواهیم بود

استادآقا ادامه داد: سعی کرده‌ایم در هر مناسبتی برنامه‌ ویژه‌ای برگزار کنیم، به عنوان مثال سال گذشته و نوروز امسال شاهد دعوت از کارگران و خانم‌های گل کار شهرداری بوده‌ایم و در دهه کرامت نیز میزبان کودکان کار خواهیم بود که چهارشنبه اولین گروه این کودکان حضور پیدا خواهند کرد.

وی افزود: این کودکان توسط نهادهای مسئول شناسایی شده‌اند و هویت مشخصی دارند، اما به دلیل شرایط اقتصادی خانوادگی خود مشغول به کار هستند. پسران در اردوگاه امام رضا(ع) و دختران در اردوگاه خاتون مهمان ما خواهند بود. این کودکان در این برنامه به بازی و تفریح خواهند پرداخت و مشاورین مرکز جامع مشاوره بنیاد کرامت رضوی نیز در این برنامه حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز کمک‌های مشاوره‌ای انجام شود. هم‌زمان اطلاعات خانواده این کودکان غربال خواهد شد و چنانچه به کمک خاص و ویژه‌ای نیاز داشته باشند، معاونت اجتماعی پس از دهه کرامت خدماتی به آن‌ها ارائه خواهد کرد.

ایجاد اشتغال پایدار با هدف توانمندسازی خانواده‌ها

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی درخصوص برنامه‌هایی با هدف اشتغال‌زایی عنوان کرد: در چهار استان پروژه‌هایی در دهه کرامت افتتاح خواهد شد که جامعه هدف این پروژه‌ها خانواده‌های محرومی هستند که توسط دبیرخانه‌ها در استان‌ها شناسایی شده‌اند. به تعبیری سعی کرده‌ایم با ایجاد اشتغال پایدار این خانواده‌ها را توانمند سازیم.

استادآقا تصریح کرد: در اجرای این برنامه ما سه سال در کنار این مشاغل می‌مانیم. این طرح در استان گلستان، سیستان‌وبلوچستان و لرستان اجرایی خواهد شد که تمرکزش بر روی دام سبک است و مؤسسه دامپروری آستان قدس در کنار این واحدهای اشتغال خواهد بود.

وی تشریح کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم هویزه یکی از نمادهای دفاع دوران مقدس است که با موافقت حضرت امام و درخواست تولیت فقید آستان قدس پس از آزادسازی و با استفاده از منابع مالی آستان قدس، بازسازی این شهر صورت گرفته است. به دلیل محرومیت‌هایی که در مناطق شهری و حاشیه شهر هویزه وجود دارد دو اقدام به دستور تولیت در ۱۶ آذر که سالروز آزادسازی شهر هویزه است، انجام خواهد شد. از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی به خانواده‌های محروم تحت پوشش امداد این مناطق اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه کرد: دو پروژه درمانی و عمرانی را نیز در دهه کرامت آغاز خواهیم کرد که یکی از آن‌ها راه‌اندازی مرکز اورژانس بین جاده‌ای و دیگری بازسازی بخش فرسوده بیمارستان شهر هویزه ظرف حداکثر پنج ماه است. همچنین به درخواست امام جمعه شهرستان جوان‌رود که ساکنین سنی‌مذهب دارد، مدرسه‌ای ۶ کلاسه با مشارکت اداره‌کل نوسازی مدارس و خیرین به زودی افتتاح خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن