زندگی

معاون بهزیستی اعلام کرد:

مشکلات مالی، اعتیاد و خیانت؛ عمده ترین دلایل طلاق در خراسان رضوی

کد خبر : 52295

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد طلاق‌ها در خراسان رضوی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی، اعتیاد و روابط فرازناشویی (خیانت) بوده است.

به گزارش صبح مشهد، غلامحسین دلبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد سازمان بهزیستی برای کاهش طلاق در خراسان رضوی، اظهار کرد: ما برای زوج‌هایی که قصد طلاق دارند، ۵ جلسه مشاوره برگزار می‌کنیم. در ۱۱ ماه سال گذشته، ۳۰ هزار نفر برای مشاوره به ما مراجعه کردند که ۲۵ درصد این تعداد به سازش و ۷۵ درصد به طلاق منجر شده است.

وی با اشاره به این که میانگین آمار کشوری که مشاوره‌های بهزیستی به سازش منجر می‌شود، ۱۰ درصد است، افزود: این آمار در خراسان رضوی ۲۵ درصد بوده که نشان می‌دهد ما نسبت به میانگین کشوری رتبه بالاتری داریم. دلبری با تاکید بر این که رتبه سازمان بهزیستی خراسان رضوی در ارائه مشاوره به افرادی که قصد طلاق دارند، ۷ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: این اتفاق خوبی است که به واسطه همکاری دستگاه قضا و دادگستری صورت گرفته و ما توانستیم در این ۵ جلسه افراد را به سازش نزدیک کنیم و نیز ۷۵ درصد مراجعانی را که قصد طلاق داشتند، مجدد به مراکز قضایی ارجاع دادیم.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: علت تاسیس مراکز مشاوره بهزیستی این است که قبل از روند قضایی، افراد را به سازش و صلح نزدیک کنیم. برای امسال نیز برنامه‌ریزی کردیم که میزان سازش در افراد متقاضی طلاق را به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

در این زمینه صلح و سازش پایدار مدنظر ماست تا از آسیب به خانواده جلوگیری کنیم. وی درباره علت عمده طلاق‌ها در استان بیان کرد: ۸۰ درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی (بیکاری، بدهی، ورشکستگی، نداشتن درآمد و…)، اعتیاد و روابط فرازناشویی (خیانت) بوده و ۲۰ درصد دیگر به دلیل نداشتن مهارت‌های زندگی، دخالت اطرافیان و ضرب و شتم بوده است. دلبری درباره فرزندان طلاق در استان نیز خاطرنشان کرد: از همه زوج‌های دارای فرزند در سال گذشته ۴۰ درصد تک فرزند، ۴۰ درصد دو فرزند و ۲۰ درصد سه فرزند و بیشتر داشته‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن