شهری

معاون شرکت توزیع برق مشهد از غافلگیری صنعت برق استان خبر داد

آغاز پیش از موعد خاموشی تابستانی در مشهد

کد خبر : 40687

هشدار قطع برق به ادارات پر مصرف خراسان رضوی
با این که هنوز اجرای برنامه های مدیریت مصرف ویژه تابستان در استان آغاز نشده اما خاموشی تابستانی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، زودتر از موعد مقرر در استان آغاز و در این روزها برق نقاطی از استان و مشهد به دلیل مدیریت مصرف در سراسر کشور ، قطع شد.

صبح مشهد– سخنگوی صنعت برق استان و معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد در گفت و گو با ایرنا در این زمینه گفت: از روز سه شنبه با این که هنوز اجرای برنامه های مدیریت مصرف ویژه تابستان در استان آغاز نشده، اعمال خاموشی ها در مشهد و سایر نقاط استان به دلیل بروز مشکل در شبکه سراسری برق انجام شد که روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. عباس آذری افزود: روز سه شنبه قطعی برق به میزان حدود ۴۰ مگاوات در مشهد و ۱۰۰ مگاوات در سایر شهرستان های خراسان رضوی به صورت ترکیبی اعمال شد که بیشتر محدوده های مشترکان خانگی، تجاری و کارگاه های کوچک را دربر گرفت.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی خاموشی های روز گذشته بروز مشکل در شبکه سراسری برق بود که خاموشی های منتج از این موضوع بین استان های مختلف تقسیم و سهم خراسان رضوی ۱۴۰ مگاوات شد. سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: روز سه شنبه اوج بار در مشهد هزار و ۱۵۰ مگاوات و در سایر شهرستان های خراسان رضوی هزار و ۵۰ مگاوات بود و پیش بینی شده است که اوج بار در نیمه مرداد ماه در مشهد هزار و ۸۰۰ مگاوات و در سایر شهرستان های استان هزار و ۶۰۰ مگاوات ثبت شود. وی افزود: پیرو تفاهم نامه هایی که با ادارات دولتی و عمومی، واحدهای صنایع و بخش کشاورزی منعقد شده است اعمال مدیریت مصرف هنوز انجام نمی شود اما صنعت برق استان روز سه شنبه غافلگیر و ناگزیر به خاموشی و اعمال مدیریت مصرف شد.

وی ادامه داد: ظهر چهارشنبه نیز در پی اعمال مدیریت مصرف در سراسر کشور، برق برخی از نقاط شهر مشهد و استان قطع شد. سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی از مشترکان خواست با توجه به بروز خشکسالی و مشکلات به وجود آمده در تامین برق، مدیریت مصرف را اعمال و لامپ های اضافی را خاموش، کولرهای گازی را روی ۲۶ درجه و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند.

هشدار به ادارات پر مصرف
همچنین به گزارش مهر، معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد اظهارکرد: بر اساس دستورالعمل‌های وزارت نیرو برق ادارات پرمصرف قطع خواهد شد. عباس آذری با اشاره به افزایش مصرف برق در ایام گرم سال گفت: از آن جا که برق ادارات و سازمان‌ها در شهر مشهد تحت کنترل و نظارت است و با توجه به این که لوازم اندازه گیری ادارات در شهر قابلیت قطع از راه دور را دارد، در صورت رعایت نکردن کاهش ۵۰ درصدی انرژی برق، به ناچار اقدام به قطع برق ادارات خواهیم کرد. آذری افزود: برابر دستورالعمل وزارت نیرو در ساختمان‌های صنعت آب و برق، استفاده از کولر گازی ممنوع است بنابراین ضروری است تمام ادارات و سازمان‌ها به رعایت موضوع توجه خاص داشته باشند، در غیر این صورت برای قطع برق ساختمان اداری اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است، تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به جز حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است. تعداد مشترکان شرکت توزیع برق مشهد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و طول شبکه در آن نیز حدود ۱۷ هزار کیلومتر است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن