اجتماعیاسلاید شو

خمینی، پرچمدارِ جهاد و مقاومت

کد خبر : 40967

نویسنده: عباس محمدیان دانشجوی دکترای علوم ارتباطات

صبح مشهد– این انقلاب، بدون نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست. این کلام راهبردی خلف صالح روح الله و رهبر فرزانه انقلاب است و التزام به اندیشه خامنه ای اقتضا می کند تا “خمینی خوانی” رسم همواره پویای فرزندان انقلاب باشد چه اگر امام را نشناسیم، انقلاب را، ولایت را، امامت را نخواهیم شناخت. برای شناخت این مولفه ها که پایه های تربیتی انسانِ مسلمان نیز هست باید امام را بشناسیم و با نوخوانی در مکتب او، راه فردا را بیابیم.

این خوانش به علاوه فهم درست زمان و زمینه های قیام و راهبری منحصر به فرد ایشان ما را به این واقعیت خواهد رساند که امام خمینی(ره) بزرگ بود و قامت کشیده در راهبری و راهبرد سازی لذا فرسنگ ها و سال ها پیشتر را می دید، موانع را می یافت، راه برطرف کردن آن را نشان می داد و فرصت ها را تعریف می کرد و نقشه راه را چنان تبیین می فرمود که گویی همانجا و همان روز است، هر چند ما کوتاه قامتان را توان درک آن نبود اما ورق خوردن تقویم ها و گذر ایام حقانیت کلام روح ا… را ثابت می کرد از جمله می توان به کلام روشن و در خاطر مانده تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد که وقتی رژیم ستمشاهی، توپ و تانک و لشکریان فراوان و آماده اش را به رخ می کشید و اطراف خالی امام را نشان می داد، حضرت روح ا… به صراحت نشانی سربازانش را داد: آن ها در اصلاب پدران هستند و یا در دامن مادران خویش شیر غیرت می نوشند؛ آن روز هوشی اگر بود و هوشیاری می کرد، معنای کلام امام(ره) را درمی یافت، ولی درنیافتند و شاید هم به سخره گرفتند.

این سخن را، اما چند تقویم ورق نخورده بود که آن سربازان وعده داده شده، قد کشیدند، صف کشیدند و بنیان مرصوص شدند و به یک باره توفان به پا کردند، توفانی که پندار دو هزار و پانصد و چند ساله شاهنشاهی را نه تنها از زمین این ملک که از ذهن ملت هم پاک کرد تا بفهمیم انقلاب هم می تواند از مطهرات باشد و تاریخ و زمین و زمینه و ذهن یک ملت را پاک کند چنانکه کرد و ما آن را تجربه کردیم. همین سربازان یک جنگ تحمیلی جهانی را به عاشورا تبدیل کردند و از آن سرفراز بیرون آمدند و از سی و هفت کشور اسیر گرفتند تا گواهی باشد که ما در برابر جهان باطل، بر حق پای فشردیم و پیروز شدیم و این هم نبود مگر با هدایت های امام روح ا… که بی شک بهره مند از انفاس روح القدس بود؛ چه احیا کردن مردگان فکری، کم از زنده کردن مردگان جسمی نیست و امام (ره) چنین کرد تا نام حضرتش ما را به یاد حضرت عیسی روح ا…(ع) بیندازد و دم مسیحایی اش و باز امام ما، در جلوه ای دیگر، فرعون ها را درهم شکست و نشان داد که روح ا… موسوی، از ید بیضای موسایی هم برخوردار است همانند دم روح اللهی. ایشان، درس آموز مکتب حضرت ابراهیم(ع) هم بود، هم بت شکست، هم،از آتش بس و برنامه های مرگبار نمرودیان معاصر به سلامت رهید و هم از اسماعیلش -مصطفی- گذشت و چونان خلیل خداوند مرحله به مرحله آزمون داد و برخوردار از شمه ای صفات ابراهیمی شد تا در فهمی تازه از «انی جاعلک فی الارض اماما» او را امام بخوانیم و بدانیم و با یقین به حقانیت حضرتش، بی چون و چرا، فرامینش را جامه عمل پوشانیم و دویست و هجده هزار شهید این یقین را با شهادت گره زدند و به جاودانگی رسیدند و جاودانگی راه روح ا… را نیز شهادت دادند و گواه کلامش شدند که باز سال های پیش رو را دید و دست فرداها را خواند و از «فتح سنگرهای کلیدی جهان» سخن به میان آورد، آن گونه که کلام جدش حضرت رسول (ص) را در خاطره ها زنده کرد که وقتی مسلمانان با شکم گرسنه در جنگ خندق کلنگ بر سنگ می زدند، از فتح کاخ کسری و… خبر داد و سرانجام خیلی زود نیز این فتح نمایان شد؛ چنان که پیش بینی امام روح ا… در حال تحقق است، این کلمات نورانی را بخوانید؛ “من با اطمینان می گویم اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت می نشاند؛ اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد. انشاء ا… روزی همه مسلمانان و دردمندان علیه ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرت ها و نوکران و جیره خوارانشان از منفورترین موجودات جهان هستند…

البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران آمریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه های فاسد صهیونیزم، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم و نظام اسلام رسول ا…- صلی ا…علیه و آله و سلم- را در جهان استکبار ترویج نماییم و دیر یا زود ملت های دربند شاهد آن خواهند بود… مسلمانان جهان و محرومان سراسر گیتی از این برزخ بی انتهایی که انقلاب اسلامی ما برای همه جهانخواران آفریده است، احساس غرور و آزادی کنند… جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم… ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم لااله الاا… را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم… من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت اسلامی مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند و دلیلی هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروی از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوی جاه طلبی و فزون طلبی صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد.”

و تأمل بفرمایید که کمونیسم به عنوان یکی از بلوک قدرت، فرو پاشید وبه «موزه های تاریخ» سپرده شد، چنان که امام سال ها پیش صدای شکسته شدن استخوان هایش را به گوش گورباچف رساند و او شنید و باز امروز، صهیونیزم و سرمایه داری- دو پایه باقی مانده نظام ستم- با چالش های بزرگ روبه روست. جبهه جهانی مقاومت، یکی از این چالش هاست که دارد هژمونی قدرت استکبار را به بازی می گیرد و آخرین ویرایش آن را روز های اخیر در فلسطین دیدیم در نبردی که صهیونیست ها را بیش از گذشته از اوج به حضیض کشاند. اگر به منحنی نزولی جنگ های اسرائیل با مقاومت نگاه کنیم که از ۳۳ روز با حزب الله به ۲۲ روز با حماس و سپس ۱۲ روز کاهش یافت، باور خواهیم کرد که منطق پیروز خمینی دارد ظهور عینی و عملی خود را به رخ جهانیان می کشد. با توجه به آنچه در سوریه و عراق و افغانستان و لبنان و یمن و فلسطین و… در جریان است می توان گفت انوار “خورشید مشرقی” ما کوچه های تاریک را چنان به نور روشن خواهد کرد که خوابِ مستکبران به کابوس تبدیل و سپس به مرگ منتهی شود. و آن روز دیر نیست. الیس الصبح بقریب؟!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن