یادداشت روز

محمد حسین روشنک: مردم به احترام نظام و رهبری در انتخابات ۲۸ خردادماه شرکت می کنند

کد خبر : 40892

نماینده فعالان اقتصادی در حوزه تجارت و صادرات معتقد به حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو صرفا به سبب دوست داشتن نظام و رهبری است که باید این مهم مدنظر دولت آینده قرار داشته باشد و همه چیز را فدای برجام و مذاکره با کشورهای غربی نکند.

به گزارش صبح مشهد، رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: با همه این اوصاف و نارضایی ها از شرایط کنونی کشور، مردم همواره مقام معظم رهبری و نظام را از اشتباهات و تخلفات افراد و گروه ها و جریانات سیاسی جدا کرده اند، این گونه نیست که اگر مردم از دولت، مجلس و شورای نگهبان ناراضی بودند، به پای صندوق های رای نیایند، بلکه مردم ایران مانند دوره های گذشته به احترام نظام و رهبری در انتخابات ۲۸ خردادماه شرکت می کنند.

محمدحسین روشنک اظهار داشت: بی تردید انتخابات پیش رو با وجود همه گیری کرونا و دلخوری مردم از وضعیت اقتصادی و آگاهی از همه جریانات، پرشور برگزار می شود تا نقشه کسانی که می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و به نظام ضربه بزنند، نقش بر آب شود.

وی ادامه داد: مردم با حضور در شعب اخذ رای از دولت بعدی انتظار دارند که برنامه خوبی برای تسریع در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان تدوین کند، تحقق این امر مستلزم این است که کشور در پیوستن به اف ای تی اف تعلل نکند و در مساله انرژی هسته ای تا جایی که زورگویی نسبت به ایران صورت نگیرد و حق کشورمان پایمال نشود، مذاکره را پیش ببرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: انتظار ملت ایران، پیشبرد نظر رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی و برجام است، به این معنا که مسوولان با نرمش قهرمانانه در مقابل کشورهای غربی قرار گیرند و با تندروی وضعیت کشور را بدتر از این نکنند.

روشنک افزود: انقلابی گری، تندروی یا حمایت از قشر مستضعف، همراه با سرکوب کردن فعالان اقتصادی و کارآفرینان نیست، برای حمایت از مستضعفان اول باید کارآفرینان مورد حمایت قرار گیرند.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی همچنین شیوه شورای نگهبان برای انتخاب افراد نهایی شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری را چندان مناسب ندانست و گفت: من معتقد به شورای نگهبان و نظارت آن هستم و به شدت به این نحو ارزیابی مشارکت کنندگان در انتخابات اعتقاد دارم و باید چنین شیوه ای در سایر کشورها نیز پیاده شود.

روشنک افزود: اینکه از بین ۶۰۰ نفر از شرکت کنندگان برای حضور در انتخابات، برخی افراد نتوانستند تایید شورای نگهبان را دریافت کنند، خوشحال نیز هستم اما چنین شیوه ای را در انتخاب چند فرد معدود از بین ۶۰۰ نفر را به دلایلی نمی پذیرم.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان باید بین کسانی که براساس مستندات موجود رد صلاحیت شدند با کسانی که احراز صلاحیت نشده اند، تفکیک قائل شود، چرا که از بین ۶۰۰ نفری که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، حداقل ۱۰۰ نفر در سطح مدیران عالی کشور قرار دارند و اگر از این تعداد فقط ۷ نفر برای مرحله نهایی انتخابات معرفی شوند، به این معنا است که فقط این تعداد هیچ مشکلی ندارند و از شایستگی کامل برخوردار هستند، این نحوه گزینش، شایستگی دیگر افرادی را که در کشور صاحب منصب بوده و یا هستند، زیر سوال می برد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: لازم است قبل از ثبت نام افراد صاحب منصب در کشور برای شرکت در انتخابات، گزینش انجام شود زیرا رد صلاحیت آنان بعد از اینکه ثبت نامشان علنی شود، فقط منجر به کینه توزی آنان نسبت به نظام می گردد.

روشنک با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات فراجناحی در کشور اظهار داشت: برگزاری انتخابات در کشوری مانند آمریکا، با آن روحیه استکباری و کفرآمیزی که دارد، ابتدا به صورت درون حزبی و در مرحله نهایی به صورت عمومی است، انتخابات در کشور ما نباید جناحی باشد، بلکه باید به صورت فراجناحی برگزار شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن