اقتصادی

سوغاتی‌های شهر مشهد خوردنی ها و خریدنی ها

کد خبر : 40872
شهرهای زیادی هستند که موردتوجه توریست‌های ایرانی و خارجی قرار گرفته‌اند. مشهد یکی از آن شهرهای بی‌نظیر است که هر لحظه هزاران نفر از ایران و شهرهای همسایه آن واردش می‌شوند. همه می‌دانند که مقصد اصلی مسافران مشهد کجاست؛ با این‌حال در این مطلب قصد معرفی مکان‌هایی را داریم که می‌توانند سرگرمی‌های متفاوتی در سفر به مشهد را برای شما رقم بزنند. با ما همراه باشید.

رستوران بابا قدرت

همیشه در همه شهرها می‌توان محل‌هایی یافت که با تاریخ و فرهنگ ایران ترکیب شده‌اند. رستوران بابا قدرت یکی از این مکان‌ها است که واقعا نمونه آن جای دیگری نیست. ساختمانی قدیمی، متعلق به صد‌ها سال پیش یعنی دوران قاجار که درحال‌حاضر بهترین غذاهای سنتی و مدرن ایرانی در آن طبخ می‌شود. اگر اهل خوردنی و شکم‌گردی هستید، پیشنهاد می‌کنم غذاهای سنتی مشهد را که در این رستوران طبخ می‌شود، امتحان کنید.

کافه رستوران کیوسک

کافه کیوسک مشهد از آن‌جاهای متفاوت و خاص به‌حساب می‌آید که اگر اهل تفریح و وقت گذاشتن در کافه باشید، باب گفت‌وگوهای ادبی با دوستان است. وقتی از همه‌جا خسته هستید یا دنبال صبحانه متفاوتی برای شروع روز می‌گردید، پیشنهاد می‌کنم سری به کافه کیوسک مشهد بزنید. در این کافه بیشتر غذاهای فصل سرو می‌شود و البته شام و صبحانه و نهارش هم با هم فرق دارد. درصورتی‌که علاقه‌ای به فضاهای هنری ندارید، بهتر است راهی کافه کیوسک نشوید؛ اما با اولین حضورتان در این کافه قید برگشت به خانه را هم می‌زنید.

همیشه نمی‌توان گفت بهترین محل برای تغییر محیط سفر کافه یا رستوران‌ها هستند. این انتخاب در شهرهایی که بازار دارند، متفاوت است. خیلی از مردم به جای رستوران دنبال مراکز خرید مشهد می‌گردند. پیشنهاد می‌کنم اگر جزو این دسته هستید، در ادامه بهترین مراکز خرید مشهد را بشناسید.

بازار رضا

بازار رضا از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد است که تا مدت‌ها تنها گزینه برای خرید سوغاتی مشهد با قیمتی مناسب بود. بازار رضا؛ بازاری قدیمی و دیدنی با طول بسیار زیاد که هرچه راه بروید، به آخرش نمی‌رسید. این بازار جزو بهترین بازارهای مشهد است. به‌جرات می‌توان لقب پیر میکده بازارها را به آن نسبت داد و انتظار بهترین ها را نیز داشت.

یکی از ویژگی‌های بازار رضا این است که بهترین سوغات این شهر در آن فروخته می‌شود. از زعفران و نبات و زرشک که به وفور وجود دارد تا انگشتر و زیورآلات که در طبقه دو آن‌جا به‌صورت سنتی تولید و ساخته می‌شوند. معروف است که انگشترسازی‌های بازار رضا عکس می‌بینند و انگشتر تحویل می‌دهند؛ پس حتما امتحانش کنید.

بازار روس ها

مراکز خرید مشهد به بازار رضا و چند پاساژ گران‌قیمت ختم نمی‌شود. در این شهر می‌توان برای هر کسی و هر سلیقه‌ای محلی یافت. بازار روس‌ها مخصوص خانواده‌هایی است که می‌خواهند با مبلغی ناچیز برای ۱۰۰ نفر سوغات ببرند. بازار روس‌های مشهد که جزو بازارهای قدیمی شهر است، نام دیگری هم دارد. اغلب این بازار را با نام حکیم هم می‌شناسند. در رستوران‌های این بازار بیشتر می‌توانید غذاهای سنتی مشهد را بیابید.

سوغات متفاوت مشهد

مشهد شهر سوغات‌های عجیب‌و‌غریب نیست؛ اما هرکسی که به آن‌جا برود، از او انتظار یک بسته زرشک می‌رود. انگار زرشک در دیگر شهرهای ایران سبز نمی‌شو!. با این‌که مشهد به زرشک و زعفران شهرت دارد؛ اما در ادامه مطلب سوغات دیگر این شهر را معرفی می‌کنیم که ممکن است با آن آشنا نباشید.

پوستین

یکی از قدیمی‌ترین صنایع‌دستی که می‌توان در مناطق کوهستانی مثل خراسان سراغ آن‌ها را گرفت، پوستین‌هایی است که محال است سرما از آن‌ها رد شود. پوستین‌ها، پوست حیوانات هستند که با فراوری به لباس‌های مختلف تبدیل می‌شوند. این محصول بسیار گران‌قیمت است؛ اما با کمی پرس‌وجو می‌توان جاهایی را یافت که از قدیم در این شغل بوده‌اند.

فیروزه

برعکس زرشک که در دیگر شهرهای ایران هم وجود دارد، فیروزه فقط مختص نیشابور خراسان است. مشهد با همه عظمتش به فیروزه نیشابور غبطه می‌خورد. پیشنهاد می‌کنم با سفر به این شهر و پیدا کردن کسی که قابل اعتماد باشد، حتما فیروزه بخرید و آن را به یکی از انگشترسازها بدهید تا سوار رکاب زیور دستتان کند.

فیروزه نیشابور از آن جنس‌های نابی است که در کم‌تر جایی از کشور می‌توان نمونه آن را یافت. اگر در زندگیتان کسی را دارید که واقعا برایتان با ارزش است، حتما این هدیه را برایش بخرید.

هرکاره

یکی دیگر از محصولات خاصی که فقط در مشهد می‌توان یافت، ظروف سنگی است که با قلم‌زنی و تراشکاری ساخته می‌شوند و باب پختن آب‌گوشت قدیمی هستند. دیزی سنگی‌های مشهد همیشه برای جوان‌هایی که به این شهر می‌روند، معروف بوده است. پیشنهاد می‌کنم با سفر به این شهر و خرید این دیزی‌ها، اسباب زندگی خود را کامل کنید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن