اخبار مهم

افزایش پدیده شوم «شوگرددی» و «شوگرمامی» در ایران!

کد خبر : 32778

افزایش شمار روابط به اصطلاح شوگرددی یا شوگرمامی در ایران، در این رابطه، افراد با پرداخت پول و دادن خرج و هزینه فرد جوان‌تر، با او وارد رابطه می‌شوند!
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا صدای اصلاحات خبر از افزایش شمار روابطی داده که اصطلاحا به آن شوگرددی یا شوگرمامی می‌گویند.

در این رابطه، افراد با پرداخت پول و دادن خرج و هزینه فرد جوان‌تر، با او وارد رابطه می‌شوند!
همچنین روزنامه آفتاب یزد در شماره ۲۸ اردیبهشت ۹۸ خود در گزارشی با عنوان «معضلی به نام شوگرددی و شوگرمامی» در رابطه با افزایش پدیده‌ای در روابط جوانان امروزی نوشته بود: اسمش را «شوگرددی» و «شوگرمامی» گذاشته‌اند و این روز‌ها در شوخی‌های روزمره‌ای که ریشه در وضعیت اقتصادی دارد زیاد از این اصطلاحات استفاده می‌کنند! اما در برخی از موارد این شوخی‌ها ابعاد واقعی به خود میگیرند و افراد برای رفع نیاز‌های شخصی خودشان تن به روابط و ازدواج‌هایی می‌دهند که در آن کمتر توجهی به احساس طرفین و حتی فاصله سنی خیلی زیادشان می‌شود!

و غرایز و نیاز‌های مالی دلیل اصلی شکل گیری این نوع ازدواج‌ها و روابط است! بار‌ها شنیده ایم که در شوخی‌های روزمره وقتی پای شرایط اقتصادی، بیکاری و جیب‌خالی به میان می‌آید طنازان جمع معتقدند که باید یک پیر پولدار را به همسری بگیرند تا زندگیشان را تغییر دهد؛ این مسئله هم در دختران جوان به چشم میخورد و هم در پسران، اما نکته حائز اهمیت بُعد واقعی ماجرا است که با شرایط اقتصادی رابطه مستقیم دارد! یعنی هر چه دایره اقتصاد تنگ‌تر شود جوانان بیشتر برای رفع نیازشان به سمت این نوع روابط می‌روند و در حال حاضر نیز که بیکاری بیداد می‌کند و سفره‌ها روز به روز کوچکتر می‌شود شاهدیم که افراد بیشتری برای این نوع ازدواج‌ها اقدام می‌کنند!
با اینکه اکثریت افراد جامعه با این موضوع مخالف هستند و آن را موضوعی تقبیح شده می‌دانند، اما متاسفانه آمار چنین روابط و ازدواج‌هایی در جامعه ما روز به روز در حال افزایش است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن