استانی

مشکلات اقتصادی شهرستانهای جوین، جغتای و خوشاب بررسی شد

کد خبر : 40671

مشکلات اقتصادی و موانع تولید در شهرستانهای جغتای، جوین و خوشاب روز چهارشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در محل فرمانداری جغتای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بررسی و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

ایرنا نوشت: معاون استاندار خراسان رضوی در جریان سفر استاندار به شهرستانهای جوین و جغتای و خوشاب که با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد اهمیت تولید در توسعه خراسان رضوی در سالی که مزین به نام “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در سال جاری لازم است تمامی ظرفیت های کشور در این مسیر بسیج شوند.

مرتضی اشرفی افزود: یکی از مهمترین برنامه های حوزه اقتصادی استانداری خراسان رضوی در زمینه تحقق شعار سال، بررسی و آسیب شناسی حوزه تولید است که طی آن، موانع موجود شناسایی و راهکارهای رفع آنها ارائه و پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان جوین، تامین زمین است که تصمیمات مقتضی برای رفع این مشکل اتخاذ شده است و با اجرای آنها زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در این منطقه کمتر توسعه یافته فراهم می شود.

اشرفی افزود: در نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۱۶ مورد از مشکلات بخش اقتصادی شهرستان جغتای شامل تامین و توسعه برق ناحیه صنعتی، پهنه اکتشافی مس و استقرار صنایع تبدیلی در جوار روستاها بررسی شد که از این تعداد ۱۲ مورد مربوط به واحدهای تولیدی است و برای رفع مشکلات آنها باید بخشی از پیگیری ها توسط دستگاه های اجرایی استان و بخشی نیز در مرکز بررسی و جمع بندی شود.

وی اضافه کرد: در این نشست ۲۳ مورد از مشکلات اقتصادی شهرستان جوین و ۹ مورد از مشکلات اقتصادی شهرستان خوشاب بررسی شد و تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ و مصوب کارگروه ستاد تسهیل شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان‌های این استان صبح چهارشنبه وارد شهرستان جوین شد. محمد صادق معتمدیان در سفر به جوین علاوه بر بهره برداری از سه طرح عمرانی از مناطق روستایی این شهرستان دیدن و با مردم و مسوولان گفت و گو خواهد کرد. دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقاتهای مردمی و نشست جمع‌بندی، برخی از برنامه های سفر استاندار خراسان رضوی در جوین است.

سفرهای ماههای اخیر استاندار خراسان رضوی به مناطق مختلف برای بررسی میدانی وضعیت استان، آگاهی مستقیم از درخواستها و نظرات شهروندان روستایی و شهری خراسان رضوی، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا و همچنین افتتاح طرحهای به ثمر نشسته بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن