یادداشت روز

ترقی در گفت‌وگو با ایسنا:

مسیر پیروزی جریان اصول‌گرا در انتخابات ریاست‌جمهوری دشوار است

کد خبر : 40669

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد پیش‌بینی خویش از وضعیت اصول‌گرایان در انتخابات پیش رو گفت: قطعا مسیر برای پیروزی دشوار و رقابتی جدی در جریان است. اینکه تصور کنیم موفقیت به راحتی حاصل می‌شود، تفکر اشتباهی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، حمیدرضا ترقی با بیان اینکه کسب موفقیت در عرصه انتخابات نیازمند یک فعالیت جدی است، در مورد رفتار جریان اصول‌گرا در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم عنوان کرد: طبیعتا هنوز استراتژی در این رابطه مشخص و تدوین نشده ولی به نظر می‌رسد که تعدادی از نامزدهای این جریان برای رقابت در مناظرات و تبیین نقاط اثباتی جریان اصول‌گرا و انقلابی و همچنین نقد عملکرد دولت حاضر شده‌اند اما احتمال اینکه در نهایت تعدادی به نفع یک نامزد که به لحاظ نظرسنجی‌های مردمی اقبال بیشتری دارد، کنار بروند.

وی با اشاره به ارزیابی خویش از ثبت نام نامزدهای جریان‌های مختلف در انتخابات سیزدهم ریاست‌جمهوری اظهار کرد: به نظر می‌رسد تقریبا تمام جریان‌های سیاسی کشور و گروه‌های مختلف مردمی نمایندگانی را در این انتخابات داشتند که برای حضور در عرصه رقابت‌ها ثبت نام کنند و جریانی نیست که بیرون از عرصه رقابت‌ها مانده باشد. البته این موضوع بستگی به این دارد که کدام یک از این نامزدها واجد شرایط حضور در انتخابات باشد که این مساله نیز در مراحل بعدی روشن خواهد شد.

ترقی در خصوص ثبت نام‌های غیرمنتظره انتخابات سیزدهم گفت: امسال شخصیتی که ثبت نام وی غیرقابل پیش‌بینی باشد، مشاهده نشد و تقریبا همانطور که پیش‌بینی می‌شد، همه جریان‌ها وارد انتخابات شدند. البته در این میان برخی که سوابق نامناسب یا پرونده قضایی داشتند نیز وارد عرصه انتخابات شدند که این موضوع جای تعجب داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه شکل‌گیری ائتلاف‌های انتخاباتی به احراز صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی توسط شورای نگهبان بستگی دارد، گفت: مساله بعدی نیز این است که نامزدهای واجد صلاحیت چه گفتمان‌هایی را برای تبلیغات ریاست جمهوری مطرح کنند. با این حال به نظر می‌رسد رقابت اصلی بین آقایان رئیسی و لاریجانی و یک شخص دیگر به صورت بینابین از یک جریان مستقل باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان شکل‌گیری انتخابات دو دوره‌ای در فرایند انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم وجود دارد، گفت: این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که جریان اصلاح‌طلب پشت سر آقای لاریجانی قرار گیرد و بخواهد استراتژی تکرار و حفظ وضع موجود را از طریق وی دنبال کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن