زندگی

رئیس شورای نظام روان شناسی خراسان رضوی اعلام کرد:

فعالیت ۲۵۰۰ مشاور و روان‌شناس در استان

کد خبر : 52354

رئیس شورای نظام روان شناسی و مشاوره استان گفت: درباره تعداد روان شناس و مشاور در استان، افراد دارای پروانه اشتغال حدود ۴۰۰ نفر و تعداد اعضای روان شناس و مشاور حدود ۲۵۰۰ نفر هستند.

به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز روان شناس و مشاور با دکتر سید امیر امین یزدی گفت و گو کردیم که وی با ارائه آماری از فعالیت مشاوران و روان شناسان در استان به «خراسان رضوی» گفت: ضرورت دارد تا رسانه ها بیشتر به موضوع اهمیت مشاوره بپردازند تا مراجعه تخصصی به روان شناسان، اطمینان از صلاحیت حرفه ای روان شناس و مشاور یعنی داشتن پروانه اشتغال از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره و نیز آشنایی با حقوق مراجعان و ضوابط حرفه ای و اخلاقی فعالیت در کلینیک های روان شناسی و مشاوره بیشتر شناخته شود.

وی افزود: روان شناسان در دوران کرونا و مواجهه با چالش های اضطراب، افسردگی، وسواس و دیگر اختلالات، نقش مهمی را در حمایت از بهداشت روانی شهروندان ایفا کردند و از طریق مشاوره های تلفنی و آنلاین رایگان و تهیه بروشورهای اطلاع رسانی درباره چگونگی کمک به کودکان و نوجوانان و ارائه سخنرانی ها و سمینار و جلسات پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی به ارائه خدمت پرداختند.

رئیس شورای نظام روان شناسی و مشاوره استان در پاسخ به این سوال که میزان توجه مردم به حوزه روان شناسی را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهارکرد: خوشبختانه مردم به میزان زیادی با ضرورت استفاده از خدمات روان شناسی و مشاوره آشنا شده اند و مراجعه به کلینیک های روان شناختی و نیز استفاده از فضای مجازی برای یادگیری مهارت های فرزندپروری، ارتباط، حل مسئله و … فرهنگ سازی شده است. با این حال ضرورت دارد تا رسانه ها بیشتر به این موضوع بپردازند. وی همچنین در پاسخ به سوالاتی درباره آمارهای مراجعه شهروندان و بیشترین موضوعات مورد مطالبه مردم گفت: این سوالات آماری است و متاسفانه آمار قابل اعتمادی برای آن ها وجود ندارد و آمار دقیق نیز نیازمند پژوهش است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن