پایتخت فرهنگ اسلامی

مدال و کاپ قهرمانی حسین رضازاده در ویترین موزه آستان قدس رضوی

کد خبر : 40515

مدال و کاپ قهرمانی حسین رضازاده، تقدیمی این قهرمان اسبق وزنه‌برداری ایران و جهان به موزه آستان قدس رضوی، در این موزه به نمایش درآمد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از گنجینۀ رضوی، معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: مدال طلای مسابقات آسیایی دوحه قطر در سال ۲۰۰۶ میلادی و کاپ بهترین وزنه‌بردار آسیا در سال ۲۰۰۵ میلادی حسین رضازاده، قهرمان جهان در رشته وزنه‌برداری، در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

مهدی قیصری‌نیک تصریح کرد: مدال و کاپ اهدایی رضازاده در گنجینۀ مدال موزۀ رضوی، در ویترین مدال‌های رشته وزنه‌برداری در کنار مدال‌های تقدیمی ورزشکارانی همچون بهداد سلیمی، محمدحسین برخواه و علی هاشمی که همگی از افتخارآفرینان این رشته ورزشی محسوب می‌شوند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حسین رضازاده، قهرمان اسبق وزنه‌برداری ایران و جهان که کسب مقام نخست المپیک را در سنگین وزن جهان در پرونده افتخارات خود دارد چندی پیش در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، مدال طلای مسابقات آسیایی دوحه قطر در سال ۲۰۰۶ میلادی و کاپ بهترین وزنه‌بردار آسیا در سال ۲۰۰۵ میلادی را در ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۰ به موزه رضوی اهدا کرده بود و این درحالی است که او پیش از این نیز بخشی از مدال‌های دوران ورزشی خود را به این موزه اهدا کرده بود.

لازم به ذکر است، حسین رضازاده در سال ۱۳۸۴ حکم خادمی خود را از مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان رضوی دریافت کرده بود.

گفتنی است، گنجینه مدال، یکی از ۱۶ گنجینه تخصصی موزه آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر است که ۳۷۵ مدال از قهرمانان در میادین مختلف ورزشی و همچنین نخبگان علمی را در بهترین شرایط از لحاظ نگهداری و نمایش در خود جا داده است که مورد توجه خاص بازدیدکنندگان داخلی و خارجی به ویژه قشر جوان و نوجوان قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن