پایتخت فرهنگ اسلامی

در آستانه اربعین حسینی؛ مراسم خوانش و معرفی کتاب به سفارش مادرم برگزار شد

کد خبر : 23725
مراسم خوانش و معرفی کتاب «به سفارش مادرم» در استانه اربعین حسینی با حضور نویسنده کتاب در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.
این مراسم با حضور بی بی طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی؛حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و احسان حسینی نسب و جمعی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

 

به گزارش صبح مشهد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: کتاب «به سفارش مادرم» کتابی بسیارارزشمند و خواندنی از سفر اربعین است که توسط نویسنده ای از نسل جوان با برداشتهایی مبتنی بر حس واقعی خود از حضور در پیاده روی اربعین نوشته است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: مطالعه این کتاب برای کسانی که در هر دلیلی از فیض حضور در پیاده روی اربعین جا مانده اند شوق حضور در این پیاده روی عظیم و جهانی را بیشتر می کند و باعث دعای خوانندگان برای توفیق حضور در این همایش جهانی است.

وی ادامه داد: ۲۳روایتی که در کتاب از خاطرات سفر اربعین قید شده است زیباترین برداشتهای یک جوان از سفر اربعین است که خود نیز حضور در مراسم پیاده روی اربعین را مدیون سفارشهای مادر می باشد.

حجت الاسلام سبزیان نگاه به حادثه عظیم پیاده روی اربعین را ازمنظر بین المللی و گسترش ارتباطات و دوستیهای بین المللی حائز اهیمت دانست و ادامه داد: گسترش فعالتیهای جهانی و ارتباط بین المللی بین شیعیان و جهان غیر شیعی یکی از ویژگیهای عصر ظهور است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی با بیان اینکه این کتاب یک کتاب مناسب به عنوان کتاب مناسک پیاده روی اربعین برای جوانان است گفت: نگاه لطیف و جوان پسند و تالیف کتابی ارزشمند مطمئنا حاصل نگاه ویژه امام حسین(ع) است و در نگارش این کتاب نیز قطعا لطف سیدالشهدا شامل حال نویسنده شده است و به همین خاطر این کتاب و تلاش نوینده در تالیف این اثر ماندگار خواهد بود.

بی بی طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی گفت: از اینکه توفیق حضور در جمع اهالی کتاب و علاقه مندان در جلسه خوانش و معرفی کتاب با موضوع اربعین حسینی به کتاب و کتابخوانی حاصل شد خوشحال هستم.

وی ادامه داد: قطعا این جلسات که در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود بخشی از عناصر زندگی اجتماعی از جمله توسعه فرهنگی را در بر می گیرد و این امر شایسته تقدیر است.

طهماسبی ادامه داد: افراد زیادی در نگارش یک کتاب و انتقال تجربیات و مفاهیم مختلف در قالب کلمات نقش دارند و مسلما وقت و زمانی که در این مسیر گذاشته می شود ارزشمند است.

وی تاکید کرد: کتاب «به سفارش مادرم» از این حیث که نویسنده مخاطب تمام مطالب کتاب را خطاب به مادر خود بیان کرده است از دیدگاه حوزه خانواده و بانوان استانداری حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سلسه جلسات خوانش و معرفی کتاب با حضور نویسندگان گفت: برگزاری این نشستها در دستگاهها و نهادهای اجرایی استان با توجه به نویسندگاه و صاحبان اثر آن دستگاه درمناسبتهای مختلف نیز می توان اثربخش و تاثیر گذار باشد.

احسان حسینی نسب، نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» نیز در ادامه این مراسم گفت: : از اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که در آستانه اربعین حسینی زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کردند تشکر میکنم.

وی ادامه داد: من همواره در سفر هستم و ازهر موقعیتی برای بهره مندی از کسب تجربیاتی که در سفر بدست می آید استفاده می کنم که درباره قسمتی از این سفرها و تجربیات آن به صورت خاطره یا به صورت تالیف کتاب مطلب می نویسم.

حسینی نسب یادآور شد: به عنوان یک شهروند و انسان بر این باور هستم که انسان برای تماشا کردن به دنیا آمده است و اگر در طول زندگی خود از موهبت تماشا کردن بهره مند نشویم به یک جغرافیای کوچک محدود می شویم و رشد نخواهیم کرد و به وسیله تماشا می توانیم مساحت زندگی خود را بیشتر کنیم.

وی حضور در در پیاده روی بزرگ اربعین را نیز یک تجربه از تماشا خواند و ادامه داد: تماشا محدود به موقیعتهای جغرافیایی نیست و باورهای ما را نیز شامل می شود و پیاده روی اربعین نیز از همین تماشاهای از جنس باور و اعتقاد است و مهمترین گذاره ای که ما را به این تماشا فرا می خواند امام حسین(ع) است.

این نویسنده جوان کشور ادامه داد: تصور یک گستره عظیم انسانی و حرکت به سوی مقصدی واحد و تحمل رنج و مشقات سفر تصوری از یک اتحاد فرهنگی بزرگ است.

وی تاکید کرد: در زیست مدرن امروز عزلت و انزوای آدمها بیشتر است و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین جلوه و چهره ای جدید از روزگار مدرن است.
وی ادامه داد: کتاب «به سفارش مادرم» کتابی است که یکی از تماشهای بی نظیر دنیا را روایت کرده است که به لطف سفارش مادر حاصل شده است و هر کس در این راهپیمایی شرکت نکرده است فرصت دیدن یک اتفاق بی نظیر و یک تماشای متفاوت را دست داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن