استانی

رفع مشکل تامین آب ۷روستای شهرستان مرزی خواف

کد خبر : 40550

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان خواف اظهار کرد با توجه به بارش های رگباری در شهرستان خواف که بیش از ۲۰میلی متر بارش را به همراه داشت در اثر جاری شدن سیل و روان آب در محل چشمه روستای خیر آباد این منبع از مدار خارج شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان خواف سید حسن رضائیان افزود این چشمه در این روستا تنها منبع سطحی تامین آب روستاییان میباشد که در اثر جاری شدن سیلاب دچار تخریب پنجاه درصدی و نفوذ گل و لای به درون حوضچه و لوله های خط انتقال گردید.

وی افزود:پس از وقوع بارندگی همکاران امور آبفای خواف در محل حاضر و با تلاش شبانه روزی نسبت به لایروبی چشمه و رفع گرفتگی لوله اقدام نمودند و مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف نمودند.

رضائیان تاکید داشت:در طی این بازه تامین آب از طریق استفاده از ذخیره مخزن و مدیریت مصرف صورت پذیرفت که پس از اتمام این عملیات و لایروبی افزایش دبی به مقدار ۳لیتر برثانیه به همراه داشت و با هزینه ۷۰۰میلیون ریال به پایان رسید

مدیر امور آبفای شهرستان خواف همچنین خاطرنشان کرد در۶روستای بخش سلامی نیز ۱۳۰۰متر توسعه شبکه،۱۵۵۰متر اصلاح شبکه،با هزینه بالغ بر ۵میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال نیز به پایان رسید و از هدررفت آب جلوگیری شد

شایان ذکر است این هفت روستا در بخش سلامی شهرستان خواف واقع شده که دارای بیش از ۱۰هزار نفر جمعیت می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن