شهری

۸۰۰ زندانی در زندان های خراسان رضوی معتکف شدند

کد خبر : 40522

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خراسان رضوی همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان مراسم معنوی اعتکاف رمضان تحت عنوان طرح (هواخوری خدا) در کلیه زندانهای استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، سعید سرباز جانفدا مدیر کل زندانهای خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما در تشریح این خبر گفت: برابر ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح هواخوری خدا در زندانها توسط سازمان زندانهای کشور، حسینیه ها و نمازخانه های زندانهای خراسان رضوی در روزهای ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ ماه مبارک رمضان میزبان زندانیان معتکف هستند.

وی افزود : با توجه به تأثیر اعتکاف در تقویت بنیادهای اعتقادی ،دینی، فردی و اجتماعی و همچنین رشد ابعاد شخصیتی ،آئین عبادی اعتکاف ویژه زندانیان با هدف پرکردن خلاء معنوی این قشر آسیب دیده در زندانهای استان در حال برگزاری است و هم اکنون قریب به ۸۰۰ زندانی در نمازخانه ها و حسینه های زندانها معتکف هستند.

جانفدا خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف حضور مستمر روحانیون جهت برگزاری نماز جماعت ، حلقه های معرفت ، پاسخگوئی به سؤالات و آموزش احکام و محافل انس با قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه ایام اعتکاف زمان مناسبی برای خودسازی و خودشناسی است ، قطعاً این طرح در نهضت اصلاح و تربیت واقعی زندانیان که هدف متعالی نظام زندانبانی اسلامی است نقش خواهد داشت.

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد با تداوم این طرح و مشاهده تأثیرات آن ، در سنوات آینده قطعاً زندانیان بیشتری از این فرصت استفاده خواهند کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن