اسلاید شویادداشت روز

محمد حسین روشنک دبیر جبهه مردمی مشهد برای همه در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد:

شورای شهرداری باید به شورای شهر تبدیل شود/ نهاد شوراها در حال حاضر قدرت تصمیم سازی مستقل ندارد!

کد خبر : 40488

یک چهره اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی استان و کشور ضمن دعوت از نخبگان جامعه و مردم برای حضور در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری افزود: اگر چه برابر قوانین موجود شوراها از جایگاه و اختیاری برخوردار نبوده و نیستند تا جایی که یک معاون وزیر و یا یک مدیر کل وزارتی میتواند تمام تصمیمات اعضای شورای شهر را وتو و باطل کند ، در پنچ دوره گذشته جامعه حاصلی کافی از تلاش شورا ها ندیده است، دلیل آن نیز این بوده که در اکثر دوره ها شورای شهر مصداق معتمدین هر شهر نبوده اند لذا باید افرادی توانمند و کارشناس فارغ از نگاه سیاسی وارد این عرصه بعنوان خیرین معتمد مردم شوند.

به گزارش صبح مشهد، محمد حسین روشنک که دبیر جبهه ای مردمی تحت عنوان مشهد برای همه را در حوزه سیاسی ، اجتماعی بعهده دارد می گوید همیشه با رای به لیست بدون شناخت تک تک افراد، مخالف بودم و استدلالم همین شورای پنجم شهر مشهد است که در میان افرادی توانمند برخی چهره هایی که فاقد سوابق تخصصی ، سیاسی و اجتماعی چندان و معتمد مردم بودند، به شورا راه یافتند و در تصمیم گیری های مهم شهری بویژه منطقه ثامن مشهد، منفعلانه و کم اثر و خسارت بار رفتار نمودند.

وی ضمن تشکر از مدیریت شهری بویژه حوزه عمران به دلیل پروژه های متعدد و فعالیت هایی که زندگی و حال شهروندان را بهتر کرده است، خاطر نشان ساخت: علی رغم برخی موفقیت های حوزه عمران در مدیریت شهری متاسفانه شاهد کاستی هایی مهم هم بوده ایم و این یعنی نهاد تصمیم ساز شورا به خوبی در کنار شهردار نتوانسته عمل نماید و برخی اتفاقات امروز شهر مشهد، محصول همین نابلدی و غیر معتمد بودن عده ای است که با لیست در انتخابات پا به صحن شورای شهر مشهد گذاشتند.

این چهره اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی استان و کشور از مردم خواست سوابق و رزومه تک تک کاندیداها را مطالعه و به افراد فارغ از فقط نگاه سیاسی و جناحی رای بدهند .

روشنک شورا را صرفا یک نهاد مشورتی تصمیم ساز اجتماعی و عمرانی تلقی کرد وخواهان حضور افراد معتمد و با مشی میانه روی که خادمی زائرین و مجاورین حضرت رضا سلام الله علیه برای خود افتخار بدانند و با بزرگان معنوی شهر هماهنگ باشند شد.

وی ادامه داد: وقتی عده ای تایید صلاحیت شده و با رای مردم شروع به کار می کنند و بعد از ۴ سال همان ها رد صلاحیت می شوند برای حضور مجدد در انتخابات، باید یک آسیب شناسی جدی صورت بگیرد که اشکال کار در کجاست و چرا عده ای از این کارزار حذف می شوند!

روشنک خاطر نشان ساخت، وقتی طی ۲۰ سال کمتر از ۵ درصد در منطقه ثامن مشهد شاهد رشد پروژه های عمرانی هستیم و همین شورای پنجم با انتخاب شهرداری سیاسی و فاقد قدرت تصمیم گیری در مقاطع مهم و سرنوشت سازی مثل تصویب طرح اخیر بافت پیرامونی حرم رضوی در کمیسیون ماده ۵ که باعث نگرانی شدید مردم و سرمایه گذاران و بیم حقوق مکتسبه شد، ما را هوشیار تر میسازد که شورای شهر باید تشکلی از انسان های فرهیخته، شجاع و توانمند و معتمد باشد تا با انتخاب شهردار شایسته مانع از خسارت های عظیم و هتک آبروی مردم یک شهر و منطقه و سرمایه گذاران در این ارض مقدس مشهد الرضا ع و پیرامون جوار حرم رضوی باشیم.

دکتر محمد جواد ظریف از ذخائر نظام بوده است
وی در بخش دیگر گفتگو به موضوع فایل صوتی وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و با تاکید بر این جمله که ” ظریف اشتباه کرد ” افزود: فصل الخطاب همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در قوای مختلف، نیروهای مسلح و سیاست خارجی، همیشه فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری بوده و همان طور که ایشان فرمودند، تصمیم های کلان خارجی همیشه در عالی ترین سطوح نظام گرفته می شود و وزارت امور خارجه صرفا نقش مجری ابلاغ ها و دستور العمل ها را به عهده دارد.
سالار شهدای دفاع مقدس و محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی افتخار تمام مسلمان جهان بویژه محور مقاومت است هر فردی در هر جایگاهی که سخنی بگوید که بخواهد ارزش های افتخار همه مردمانی که انسانیت را محور حرکت های خود میدانند حتی زره ای کم رنگ کند یقینا محکوم به شکست است .

متاسفانه (آشنا ) های در دولت جناب آقای روحانی به این مهم توجه کرده و محمد جواد ظریف را فدای اهداف سیاسی خود کردند که بحمدالله مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بخوبی اهداف ناشایست این (آشنا ) ها تاکید می‌کنم ( آشنا ) ها بر ملا کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن