اجتماعیزندگی

مدیر آموزشگاه و سالن زیبایی عصر جدید مطرح کرد: ۹۵ درصد هنرجویان جذب بازار کار شدند/ مسئولین ما را باور و حمایت کنند

کد خبر : 18188

معتقدم اغلب آموزشگاه داران مشهد دارای علم و هنر روز هستند و باید ریشه برخی مشکلات را در علل دیگری جستجو کرد!

یک مدیر آموزشگاه و سالن زیبایی از مسئولین خواست نسبت به بررسی و رفع مشکلات آموزشگاه ها، جدیت بیشتری از خود نشان دهند. به گزارش صبح مشهد، استاد مرضیه احسنى در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مسائل و مشکلات پیش روی جامعه بانوان آموزشگاه دار و آرایشگر به قدری زیاد شده که متاسفانه شاهد انصراف و ریزش اعضای متعددی تاکنون بودیم و لازم است مسئولین ذیربط جهت رفع دغدغه های این بانوان زحمت کش همت مضاعفی از خود بروز دهند.

وی که ۲۰ سال سابقه آموزش و خدمات آرایشگری را در کارنامه وزین خود دارد، افزود: کارم را با عشق و علاقه ای که داشتم از سال ۱۳۷۶ در رده خدمات آرایشگری و در ۷۸ با آموزش آغاز نمودم و بعد از سال ها تلاش موفق شدم در سال ۱۳۹۰ به عنوان کارآفرین نمونه کشوری انتخاب شوم.
مدیر آموزشگاه عصر جدید ادامه داد: نظر به کیفیت مطلوب و بازدهی خوبی که در موضوع آموزش از خود نشان دادم در سال ۹۱ موفق به کسب امتیاز عالی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی شدم.
وی گفت: بیش از ۹۵ درصد هنرجویانى که در آموزشگاه عصر جدید دوره می بینند جذب بازار کار می شوند و این براى من افتخار بزرگی محسوب می شود.احسنى ادامه داد: بخشی از هنرجویان ما سرپرست خانوار یا بد سرپرست هستند که پس از پایان دوره و اخذ موفقیت در آزمون به کار مشغول شده و معیشت یک خانواده را تأمین می کنند که این موضوع در کاهش آسیب های اجتماعی حائز اهمیت و اثرگذار است.
احسنى در خصوص سطح آموزش و ضرورت به روز بودن هنر آرایشگران گفت: امروز ذائقه ها و خواسته های مشتریان تغییر محسوسی نموده و آرایشگران باید با جدیدترین روش ها آشنا، آگاهی و مهارت داشته باشند.
وی گفت: هم اکنون دو نفر از آموزشگاه داران در کمیسیون آموزش اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد عضو و به موضوع آموزش مشغول هستند. همچنین برخی همکاران ما جهت فراگیری و به روز رسانی هنر، به کشورهای همسایه می روند و من حتی سفری به ترکیه و در دانشگاه آکسفورد تعلیم دیده ام.
مرضیه احسنى که به عنوان کارشناس تخصصی سازمان فنی و حرفه ای هم مشغول فعالیت هست، در پاسخ به سوالی در خصوص علل افزایش شکایت ها از برخی واحدهای خدمات آرایشگری و ارتباط آن با موضوع آموزش گفت: به نظر من علت شکایت ها را در موارد مختلفی باید جستجو کرد.
وی ضمن تایید و حمایت از عملکرد اغلب همکاران آموزشگاهی خود گفت: متاسفانه برخی تقاضاهای نادرست مشتری و اصرار به انجام آرایشی خاص، باعث صدمه به مو و پوست شده که لازم است، آرایشگران قبل از انجام هر کاری، ابتدا مشاوره های لازم را به مشتری بدهند. وی افزود: البته بی مبالاتی عده ای اندک از همکارانم را رد نمی کنم ولی این که بخواهیم افزایش شکایت ها به اتحادیه صنف بانوان آرایشگر را صرفا به عملکرد نامطلوب آموزشگاه داران نسبت دهیم، دور از انصاف به نظر می رسد.
احسنى، بزرگ نمایی برخی از سالن های مراقبت زیبایی در سطح خدمات و مدارک آموزشی به اصطلاح بین المللی و در کنار آن، تبلیغات اغوا کننده جهت جذب مشتری را یکی دیگر از دلائل شکایت ها دانست و خاطر نشان ساخت: وقتی مشتری خدمات و کیفیت ادعا شده را از آرایشگر نمی گیرد و متحمل خسارت و هزینه شده، راهی اتحادیه می شود.
مدیر آموزشگاه عصر جدید با بیان این که بنده ۳۹ گواهینامه و مدرک بین المللی معتبر کد دار از آلمان، آمریکا و سایر کشورها دارم ولی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی اجازه تبلیغات و مانور روی این مدارک را به ما نمی دهد، افزود: آموزشگاه های مجاز و تحت نظارت از این موضوع، منع شدند!
وی در زمینه برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت هم گفت: الآن افرادی را داریم که با هزینه های گزاف در خارج از کشور، دوره می بینند در صورتی که می توان بصورت ضابطه مند استادی را دعوت و همه آموزشگاه داران و آرایشگران همین جا آموزش ببینند و صرفه جویی ارزی هم نمود.
مرضیه احسنى یک بار دیگر خواستار حمایت جدی همه دستگاه ها و ارگان های متولی جهت رفع مسائل و مشکلات آموزشگاه داران شد و گلایه ای هم از شهرداری مشهد در خصوص الزام به اخذ رضایت همسایگان جهت فضای آموزشی علی رغم داشتن تایید اماکن، سازمان تامین اجتماعی با موضوع عدم خدمت به مدیران آموزشگاهی به دلیل مشاغل سخت محسوب شدن حرفه آرایشگری داشت و خواهان هم افزایى تمامی دستگاه های مسئول برای رفع مشکلات شد.
احسنى نقدی هم به عملکرد اداره کار داشت و گفت: در برخی موارد شاهدیم کارورز را با کارمند آرایشگاه یکسان می بینند و ما را درگیر مسائل قانونی می کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه مسائل رفع و کاهش نیابد، شاهد ریزش و انصراف تعدادی از آموزشگاه داران خواهیم شد که این به آسیب های اجتماعی، بیکاری و سایر مشکلات دامن خواهد زد.
وی گفت: مشکلات ریوی حاصل از کار با مواد شیمیایی آرایشگری، آرتروز گردن، بیماری قلبی، دیسک کمر، خار پاشنه پا عوارضی است که بانوان آرایشگر را تهدید می کند و با همه این مشکلات و سختی ها شاهدیم، آموزشگاه داران و آرایشگران همچنان باغیرت و شجاعت مشغول کار هستند.
مرضیه احسنى در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای افزایش سطح آگاهی جامعه و پیگیری مشکلات آموزشگاه داران، از زحمات مهندس رحیمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی که نظارت اداره متبوعش به برگزاری دوره وآزمونهای اموزشگاه ها، باعث کنترل کیفی وکمی این بخش شده و همچنین تقدیر وتشکر از جناب دکتر جلیلی و  از رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد هم قدردانی ویژه ای نمود و خاطر نشان ساخت: یکی از اقدامات شایسته سرکار خانم حسنى، واقعی نمودن نرخ خدمات آرایشگری بود که در رفع برخی مشکلات بانوان آرایشگر، اثر گذار بود. همچنین وی از اداره اماکن نیروی انتظامی،  اداره بهداشت و اتاق اصناف و همچنین تلاش های سرکار خانم رعنا وثوق مدیر عامل انجمن یاوران سلامت تشکر ویژه ای داشت.

گفتنی است آموزشگاه و سالن زیبایی عصر جدید به مدیریت کارآفرین نمونه کشوری سرکار خانم مرضیه احسنى در مکان جدید و مجلل خود در بلوار فردوسی مشهد، بین فردوسی ۱۲ و ۱۴ واقع شده که طی نیمه نخست سال جاری، ۱۰۰ نفر را در ۷ رشته آموزش داده و علاوه بر هنرجویان داخلی میزبان کارآموزانى از کشورهای کانادا، عراق و حومه ایران می باشد.

شماره تماس: ۰۵۱۳۷۶۰۵۵۱۱ , ۳۷۶۰۳۳۱۱ و ۰۹۱۵۵۰۷۰۲۳۹

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن