اجتماعیستون اصلی

هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور برگزار می شود

کد خبر : 6398

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور و نمایشگاه ناشران جهان اسلام در مشهد برگزار می شود.به گزارش صبح مشهد به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید سعید سرابی در نشست خبری برگزاری نمایشگاه کتاب در نیشابور در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: بحث تعطیلی هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران مطرح نیست بلکه هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران با توجه به این که امسال نیشابور پایتخت کتاب ایران است در این شهر برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه ناشران جهان اسلام در مشهد خبر داد و ادامه داد: با توجه به این که در سال ٢٠١٧ مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی می باشد نمایشگاه ناشران جهان اسلام را در حال برنامه ریزی هستیم که در مشهد برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود:اواخر سال ٩۴ نیشابور در سال ٩۵ به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد، این اتفاق یک افتخار برای خراسان است که یکی از شهرهای این استان در یک رقابت فشرده و بسیار سخت به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ هر چند در داخل کشور انعکاس خوبی داشت اما در داخل استان با توجه به اهمیت آن چندان پرداخته نشد و باید یک سری برنامه هایی را برای نیشابور تعریف می کردیم که برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور یکی از مطالباتی است که با همراهی استاندار خراسان رضوی و مسوولین نمایشگاههای فرهنگی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد.

سرابی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب ایران در نیشابور فراهم است افزود: مراحل اجرایی و طراحی این رویداد فرهنگی در نیشابور با اعلام آمادگی مسئولین این شهرستان شکل گرفت که به حمدالله شاهد حضور و همکاری خوب فرمانداری، شهرداری و اعضای شورای شهر هستیم.

وی ادامه داد : تمام استان به مدد این اتفاق فرهنگی خواهند آمد تا بتوانیم آنچه که شایسته نیشابور به عنوان پایتخت فرهنگی است گام برداریم و آن را از مهجوریت خارج کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نیشابور به لحاظ فرهنگی از ویژگی خاصی برخوردار است که در انتخاب این شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران این ویژگیها مد نظر قرار گرفته است.

سرابی با بیان اینکه مطمئن هستیم نیشابور می تواند میزبان خوبی برای این دوره از نمایشگاه کتاب باشد گفت: نیشابور با دارا بودن دو روز ملی، همچنین برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری موفق نشان داده است میزبان خوبی برای برگزاری فعالیتهای فرهنگی و هنری ملی و بزرگ است.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه ناشران جهان اسلام در مشهد گفت: ۵ تاریخ برای برگزاری این نمایشگاه پیشنهاد شده که در حال برگزاری جلسات کارشناسی آن هستیم که در نشست دیگری اعلام خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص حضور ناشران ملی در نمایشگاه کتاب نیشابور افزود: دغدغه ای برای حضور ناشران ملی در نمایشگاه نداریم موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران مساعدت لازم در این خصوص را برای نمایشگاه در نیشابور دارد.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تقویت جدی ناوگان ریلی افزود: در راستای برگزاری این رویداد از مشهد به نیشابور ناوگان ریلی ارائه خدمات خواهد کرد و همچنین با هماهنگی که با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده است نسبت به تورهای گردشگری اقدام خواهیم کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن