زندگی

مادرم خیلی از عروسش کار می‌کشد!

کد خبر : 40369

مشکل من این است که مادرم توقع زیادی از خانمم دارد. مادرم توقع دارد که عروسش کمک دستش باشد و هر وقت به خانه آن‌ها می‌رویم، خیلی از خانمم کار می‌کشد. خانمم را دوست دارم و در دوران عقد هستیم و نزدیک به یک سال از آشنایی‌مان گذشته. چه کنم؟

نویسنده : فاطمه شیبک | روان شناس عمومی

صبح مشهد– سال‌های ابتدایی شروع زندگی مشترک، از جمله سال‌های دشوار زندگی محسوب می‌شود که یکی از علل این دشواری، این است که همسران باید بین خانواده‌های یکدیگر برای خود جایی باز کنند. زندگی‌مشترک چالش پذیرفتن تفاوت‌هاست و زندگی با تفاوت‌هایی که شاید هرگز نتوان به آن‌ها عادت کرد. اشاره کردید که همدیگر را دوست دارید. این جای خوشحالی دارد اما لازم است بدانید که عوامل بسیاری بر رابطه زوج ها تاثیرگذار است که در این میان، نقش والدین همسران پر رنگ‌تر است. شنیدن نظرات والدین و توجه به آن مهم است؛ اما به این معنا نیست که حتما باید مو به مو اجرا شود بلکه مهم این است که در تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای تان تا جایی که به رابطه شما خدشه وارد نکند، به نظراتشان احترام بگذارید.

نشانه‌های خانواده‌های آسیب‌رسان
تاثیر خانواده همسر بر رابطه زوج ها به نحوه برخورد همسر بستگی دارد، اگر فرد رفتار غیرصمیمانه و نادرست خانواده اش را تحمل نکند و در برابر آن مقاومت کند خطر زیادی رابطه همسران را تهدید نمی‌کند اما اگر همسر توانایی مقابله موثر با رفتارهای آسیب‌رسان خانواده‌اش را نداشته باشد، رابطه‌شان به خطر می‌افتد. نشانه‌های خانواده‌های آسیب‌رسان عبارت است از:

الف) آن‌ها معتقدند که عروس یا داماد باید در خدمت آن‌ها باشد یعنی مکرر به دیدن‌شان برود و برایشان کارهایی انجام دهد که وظیفه شان نیست.

ب) درباره همه چیز زوج ها اظهارنظر می‌کنند.

ج) به طور مکرر عروس یا داماد را به دلیل جدا کردن فرزندشان از آن‌ها سرزنش و تنبیه می‌کنند. در این موارد باید ضمن حفظ احترام والدین، در فرصت‌هایی مناسب با گفت‌و‌گو یا کمک گرفتن از ریش سفیدان فامیل، مشکل را حل و فصل کرد. همچنین توصیه می‌شود که خانم‌تان برای صحبت در این باره پیش قدم نشود و شما با پدر یا مادر یا حتی خواهرتان در این باره صحبت کنید تا مشکل مدیریت شود. در این زمینه، یادگیری مهارت‌های جرئت‌ورزی و نه گفتن هم توصیه می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن