اقتصادی

کارآفرینان و سرمایه گذاران با چه امیدی به مشهد بیایند/ لطفا مانع زدایی کنید!

کد خبر : 40359

بله سرمایه گذاران و کارآفرینان فقط نیاز دارند که زالو صفت ، وهابی ، داعشی خوانده نشده ابزار مبارزات سیاسی ، انتخاباتی افراد و گروه‌های سیاسی نباشند ، وسیله کف زدن برای فیلم‌ها ، برنامه‌های تلویزیونی و رادیوئی سخنرانی ها، مداحی ها و … قرار نگیرند .

نویسنده: محمد حسین روشنک

صبح مشهد– حسادت ها نسبت به کارآفرینان ، تحت عنوان عدالت طلبی در جامعه تعریف و تبلیغ نشود ،اجازه داده نشود افراد کم مایه سرمایه گذاران را بد معرفی و با دادن نقش های منفی به کارآفرینان ، برای خود پلکان معروفیت بسازند.

جناب آقای دکتر عثنی عشر سلام، اینها کاملا درست است ضمن اینکه قدری کاستن از مذاکرات راه پله‌ها و آسانسورهای مورد اشاره جناب آقای روحانی به نفع سرمایه گذاران لازم است .

در همین منطقه ثامن مشهد خودمان بعد از گذشت ۲۵ سال از اجرای طرح ثامن فقط پنج درصد از صدها پروژه‌ ی سرمایه‌گذاری موفق به دریافت اسناد املاک ، پایان کار و مجوزهای لازم شده اند چرا ۹۵ درصد همچنان بلاتکلیف مانده اند ؟ ، البته مشخص نیست شاید همان پنج درصد نیز با مذاکره پله‌ای و آسانسوری نتیجه گرفته باشند ، در هر حال ۹۵ درصد دیگر با اینکه بعضا تلاش بسیاری برای مذاکره پله‌ای نیز داشته‌اند اما موفق به گرفتن مجوزهای قانونی که حق آنها بوده است نشده اند جرا؟ .

حال با این وجود مگر سرمایه گذاران خارجی و یا داخلی مقیم خارج عقل خود را از دست داده و دیوانه باشند که با پای خود به داخل تور ماهی گیری مذاکره کنندگان پله ای و آسانسوری وارد شوند .

بله بسیار شاهد دغدغه های افرادی چون جناب دکتر در خصوص فراهم نمودن زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان بوده ام ، اما همه شاهد هستیم ، متاسفانه در همین مشهد خودمان برای گرفتن یک پروانه ساختمانی و یا دریافت پایان کار چقدر باید روزها ، ماه ها و سال ها پله ها و آسانسورها را با افسرده پائین و بالا رفت .

در دیگر ادارات و سازمان‌ها نیز برای گرفتن مجوز کسب و کار و سرمایه گذاران باید مذاکره پله ای و آسانسوری جدی و طولانی صورت گیرد که معلوم نیست نتیجه داشته باشند.

‌وقتی در رسانه ها و فضا های مجازی مشهد افرادی ظاهرا تحت عنوان عدالت محوری ، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که کمی معروف به دین داری و نماز خوانی داشته باشند با زخم زبان سرمایه داری با ۱۷ رکعت نماز تنبیه می‌کنند و افرادی نیز که این معروفیت را نداشته باشند با زخم زبان های بدتر سرکوب می شوند .

وقتی راه پله ها و آسانسور های این دیار از هر دیار دیگر فعال تر و کارآفرینانش تحت ظلم بیشتر قرار داشته و زالو صفت ، داعشی ، وهابی و سلفی معرفی می‌شوند ، چرا باید سرمایه گذار به مشهد بیایید .

حتما یادمان هست سال ها قبل چگونه با صد ها تخته فرش قرمز از سرمایه گذاران بویژه خارجی برای سرمایه گذاران در پروژه های پیرامون حرم مطهر رضوی دعوت کردند و چطور با ابزار های وسیع تبلیغاتی و مایه گذاری از عشق به امام رضا (ع) و آبروی مقام معظم رهبری برای تشویق این امر استفاده کردند ، حال باید دید بعد از ۲۵ سال سرمایه گذارانی که در طور فرش قرمز گرفتار و به عشق به امام رئوف و اطاعت از مقام معظم رهبری و همراهی با مقامات نظام و مسئولین استان به اینجا آمدند امروز با چه سرنوشتی روبرو شده اند ؟

با این حال کارآفرینان و سرمایه گذاران با چه امیدی به مشهد بیایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن