استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

تقویت گردشگری بوم گردی زمینه توسعه اشتغال پایدار

کد خبر : 11437

برنامه‌ریزی برای بهبود فضای کسب و کار در فضای مجازی زمینه توسعه اشتغال پایدار در کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار در فضای مجازی برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم.

به گزارش صبح مشهد، علی ربیعی در مراسم بازگشایی هتل هما شماره یک در مشهد به عنوان نماد تاریخ و نوستالوژیک صنعت هتلدارى کشور اظهار کرد: وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف نسبت به گذشته بهبود یافته و به صورت قاطع می‌توان گفت از سال ۹۳ به بعد از رکود خارج شدیم.

وی افزود: به خاطر اینکه کشور سال‌های پی در پی در حال رکود قرار داشت و به راحتی نمی‌توان وضعیت را به شرایط عادی بازگرداند، خروج از رکود به طور کامل احساس نمی‌شود.

ربیعی گفت: تولید ناخالص کشور با تلاش‌های دولت از منفی ۱.۸ در سال ۹۲ به رشد ۶.۴ درصد در سال ۹۶ رسید که این امر محور شکل‌گیری اشتغال به ویژه در حوزه‌های خدماتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مثبت شدن تراز بازرگانی خارجی در دولت یازدهم عنوان کرد: در این دولت تورم نیز از ۳۴ درصد به ۸.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در راستای افزایش فرصت کسب و کار به دنبال طرح‌هایی برای بهبود فضای کسب و کار در فضای مجازی هستیم. دولت تلاش می‌کند زمینه حضور بخش خصوصی بیش از پیش محیا شود و در زمینه‌های صنعت گردشگری، حمل و نقل و تکنولوژی طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون اجرا کرده است. با تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای جوان و نخبه بسیاری از پروژه‌های بزرگ در مدت کوتاه به بهره‌برداری می‌رسد.

ربیعی یادآور شد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه خود را وارد صنعت گردشگری و دیگر بخش‌ها کند.

وی گفت: فراهم کردن رفاه بیشتر برای کارگران و بازنشستگان نیز از دغدغه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که تلاش شده گام‌های موثرتری نسبت به گذشته در این زمینه برداشته شود.

کشور نیازمند ۷۷۰ هتل است
عضو شورای عالی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه به ساخت ۷۷۰ هتل در کشور نیاز داریم که دولت هم‌اکنون ساخت ۴۰۰ هتل را در دستور کار خود قرار داده است.

غلام حیدر ابراهیم بای‌سلامی که دیگر مهمان و سخنران مراسم افتتاحیه هتل هما بود، با بیان اینکه دولت ساخت ۴۰۰ هتل را به بخش خصوصی واگذار کرده، اظهار کرد: توسعه اقامتگاه‌ها در شرایط فعلی بر اساس آمایش سرزمین انجام گرفته و توزیع عدالت اقتصادی به صورت ویژه مورد توجه است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در شرایط کنونی پیشران توسعه ملی در عرصه‌های مختلف است و تلاش می‌کند دارایی‌ها و املاک این سازمان در همه جا زنده شود.

بای‌سلامی خاطرنشان کرد: بازسازی و احیای هتل هما شماره یک در مشهد نیز در راستای برنامه‌ها و اهداف مزبور است که با تلاش دولت تدبیر و امید بعد از ۱۳ سال توقف در کار خود به بهره برداری رسید.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی،صنایع ‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در بازسازی این هتل از توان داخلی و تکنولوژی روز جهان استفاده شده است، ادامه داد: از این پروژه می‌توان به عنوان پروژه نوین گردشگری کشور نام برد.

وی اظهار کرد: ایجاد هلدینگ جامع گردشگری باعث ایجاد همگرایی و هم افزایی بسیار مناسب و دستاوردهای ارزشمند  خواهد شد که استراتژی توسعه را با استفاده از نیروهای دانش آموخته داخلی به همراه دارد.

بای سلامی افزود: طرح‌های اجرایی در صنعت گردشگری مورد استقبال سرمایه‌گذاران خارجی نیز قرار گرفته و هم‌اکنون ساخت چندین هتل در سراسر کشور به صورت جدی دنبال می‌شود.
فریدون موافق، مدیر هتل همای شماره یک در مشهد نیز گفت: این هتل در سال ۱۳۵۱ افتتاح شد و تا سال ۱۳۸۱ فعالیت داشت که فعالیت آن به دلیل مشکلاتی متوقف شد.
وی افزود: با همت سازمان تامین اجتماعی و حمایت‌های دولت یازدهم روند بازسازی این هتل از سال ۱۳۹۳ آغاز شد و در بخش‌های مختلف آن از امکانات روز دنیا استفاده شده و در عین حال شکل سابق آن نیز حفظ شد. وی همچنین در گفتگو با صبح مشهد، ظرفیت هتل را ۱۳۵ اتاق و ۶ طبقه با فضاهای مفرح تابستانی عنوان کرد.

اقدام به برون‌سپاری ۷۰ شرکت سازمان تامین اجتماعی

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی هم در این آیین افتتاحیه، از اقدام به برون‌سپاری ۷۰ شرکت این سازمان خبر داد.

حسین مهدوی عادلی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی با ۴۲ میلیون ذی‌نفع بزرگترین سازمان مردم نهاد است که باید از پتانسیل‌های آن استفاده کرد.

وی افزود: در صدد آنیم تا بخش عمده این سازمان را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا تمرکز اصلی ما بر بخش‌های نفت، گاز، گردشگری و آی تی باشد.

عادلی خاطرنشان کرد: هدف ما برون‌سپاری ۷۰ شرکت این سازمان به بخش‌های خصوصی است تا چرخ این بخش‌ها به حرکت درآید.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم، عنوان کرد: پروژه بازسازی هتل هما شماره یک با ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری آماده استقبال از زائران امام هشتم شده است.

وی افزود: برای این هتل‌ها و مراکز اقامتی اگر از ظرفیت و دانش جوانان استفاده شود هیچ هتلی خالی نخواهد ماند.

رشیدیان از کلنگ‌زنی ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پروژه در حاشیه شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: صبح امروز این کلنگ‌زنی آغاز شد و امیدوارم کار و تلاش در جای جای استان موجب پیشرفت و توسعه روز افزون شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن