اقتصادی

مدیر کل استاندارد استان خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان،تاسیسات و تجهیزات جانبی در مشهد خبرداد:

استاندارد ؛ سبب دوام محصولات و ایمنی بیشتر است

کد خبر : 55340

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: بحث حوزه ساختمان و مصالح ساختمانی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است اما این اهمیت زمانی بهتر احساس می شود که ما مواجه با برخی از بحران ها می شویم .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان،تاسیسات و تجهیزات جانبی ( نیمسال دوم ) در مشهد ، سید محمد سجادی درحاشیه بازدید از این نمایشگاه درمحل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: اخیرا طی زلزله هایی که در مشهد رخ داد این اهمیت را به همگان گوشزد کرد که حوزه مصالح ساختمانی و ساختمان با اهمیت است و باید جدی تر گرفته شود .

وی خاطرنشان کرد : از طرفی اگر بخواهیم از جهات افتصادی نگاه کنیم، بیشترین سرمایه ای که هر فردی طی عمرش برای کالایی هزینه می کند ،ساختمانی است که خریداری می شود.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی یادآور شد : با توجه به اهمیت این حوزه، استفاده از مصالح استاندارد درهمه ابعاد وسیعی که دارد اهمیت ویژه ای پیدا می کند. همچنین بحث ساخت و سازها ، ساختمان مناسب و با کیفیت نیز اهمیت زیادی دارد که قاعدتا باید در زیر مجموعه نظام مهندسی ساختمان به آن توجه شود.

وی با اشاره به این نکته که گاهی این ذهنیت متداول شده است که کلمه استاندارد در کنار هر محصولی تداعی گران بودن را دارد، اظهار کرد:
اگر کالا را با کالاهای بدون استاندارد و بی کیفیت مقایسه شود ، شاید این تداعی بشود. این در حالیست که نظارت ها، آزمایش ها و بازرسی ها هزینه هایی را در برخواهد داشت و شاید از این رو کالاهای استاندارد گران تر بنظر برسند.

سجادی تصریح کرد: اما اگر ما نگاهی فرا گیرترو کامل تری داشته باشیم این گونه نخواهد بود .برای مثال اگر یک ساختمان قرار است یکصد سال عمر کند اما دراثر استفاده از مصالح بی کیفیت ۲۰ الی ۳۰ سال عمر خواهد کرد. این بدان معناست که برای عمر یکصد سال آن ساختمان باید سه بار هزینه نماییم. قطعا این یعنی کالای بی کیفیت ،گران تر است .

وی ادامه داد: بنابر این اگر با دید موقت و کوتاه نگاه کنیم‌ شاید کلمه استاندارد ، بنظر گران تر برسد اما اگر به دوام کالا بخصوص در مباحث ایمنی آن بنگریم این تفکر درست نخواهد بود.

مدیر کل استاندارد استان خراسان رضوی در خصوص ضرورت برگزاری نمایشگاه توضیح داد: به اعتقاد من نمایشگاه ویترین فعالیت فعالان اقتصادی درهر حوزه ای است وبین کسانی که فعال قتصادی در این زمینه می باشند و کسانی که می خواهند از این ظرفیت ها استفاده کنند، می تواند ارتباط بیشتری را ایجاد نماید.

سید محمد سجادی تاکید کرد: اگر از دید استانداردی به این قضیه نگاه کنیم ، نمایشگاه فرصتی است برای آن که در کنار عرضه این محصولات و خدماتی که ارائه می شود به نیازهای حوزه استاندارد و کیفیت آن توجه بیشتری کنیم و فرصتی است که می توان به کسانی که در این نمایشگاه ها شرکت می کنند این مطالب منتقل شود .

وی ادامه داد: گاهی در این گونه نمایشگاه ها جلسات هماهنگی برگزار و در حوزه استاندارد این مطالب را به واحدهای تولیدی و فعالان صنایع منتقل می نماییم تا به مسائل استاندارد شان توجه کنند و سپس باز خورد آن را نیز بررسی می کنیم‌.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی خاطر نشان ساخت: قطعا در بحث تدوین استانداردها نیازمندآنیم که از آخرین تکنولوژی های که وجودارد، اطلاع داشته باشیم و تدوین استاندارد را به آن سمت ببریم و در مرحله ارزیابی انطباق از ظرفیت هایی که وجوددارد ، استفاده نماییم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن