زندگی

پدر دختر مورد علاقه‌ام، بد زد توی پرم!

کد خبر : 33081

پسری ۲۵ ساله‌ام و دانشجوی مهندسی عمران. دو سال پیش به دختری علاقه‌مند شدم و رفتم خواستگاری‌اش. پدرش خیلی بد زد توی پرم و گفت که ازدواج برای تو هنوز زود است و عرضه‌اش را نداری و … . کلا خودشان را خیلی بهتر از من و خانواده‌ام دیدند. آن روز تحقیر شدم و بعدش دیگر نتوانستم به خواستگاری بروم. آن صحبت‌ها از یادم نمی‌رود. چه کنم؟

صبح مشهد– مخاطب گرامی، یکی از ملاک های مهم در ازدواج یک پسر، جلب رضایت پدر دختر است و به طور قطع، نظر و رضایت ایشان در ازدواج نقش تعیین کننده‌ای دارد. گویا شنیدن این جمله از زبان ایشان درباره این‌که عرضه‌ ازدواج را نداری، احساس بسیار دردناک و تحقیر کننده‌ای برای شما به همراه داشته است اما این‌که چرا بعد از آن اتفاق، دیگر نتوانستید ازدواج کنید و همیشه در فکر این مسئله باقی ماندید، موضوعی است که به شما مربوط می شود نه صرفا به آن چه به شما گفته شده است! آیا آن مرد، واقعیت مهمی را در زندگی شما آشکار کرده که تا این حد شما را به فکر فرو برده است؟ نکاتی را که در ادامه مطرح خواهد شد، برای حل مشکل تان مدنظر قرار دهید.

احساس حقارت‌تان باید مدیریت شود
هیجانی که به دلیل آن اتفاق رخ داده، باید سرکوب و مدیریت شود. شما به خاطر حرفی که از پدر آن دختر خانم شنیده اید، دچار احساس حقارت شده اید و این احساس نباید سرکوب شود. باید در حضور یک روان شناس، درباره این احساسات حرف بزنید تا علاوه بر این که بار هیجانی این احساس را کاهش می دهید، برای تنظیم آن هم اقدامات لازم انجام شود. ممکن است در موقعیت های دیگر زندگی هم حرفی را بشنوید که شما را ناراحت کند اما این دلیل نمی شود تا این حد ناراحت شوید و فکر کنید دنیا به آخر رسیده است! این که شما در چه سطحی هستید، بیشتر به نگرش تان درباره خودتان مربوط می شود نه صرفا نظری که دیگران درباره شما دارند، پس به جای تمرکز زیاد بر حرفی که شنیده اید، به فکر ایجاد یک نگرش منطقی درباره خودتان باشید.

به فکر حل این مشکل باشید
قبل از حل این مشکل، وارد یک رابطه عاطفی دیگر نشوید. نباید قبل از حل مشکل قبلی تان، تن به ازدواج بدهید زیرا می تواند رابطه جدید را هم دچار آسیب کند. بهتر است این مسئله را تا حد قابل قبولی حل کنید و برای فرار از هیجانات تجربه قبلی، وارد ارتباط تازه نشوید. هرچند خودتان به این موضوع اذعان کرده اید که بعد از آن اتفاق به ازدواج فکر نمی کنید اما این خلأ عاطفی می تواند شما را ناخواسته وارد رابطه دیگری کند که به شما آسیب برساند.
فرصت های ازدواج را از دست ندهید
به فرصت های دیگر زندگی تان امکان بروز بدهید. پس از آن که فرصت کافی را به حل مشکل تان اختصاص دادید و تا حد قابل قبولی از بار عاطفی این مشکل کاستید، می توانید برای رفتن به خواستگاری برنامه ریزی کنید و فرصت های دیگر زندگی تان را از دست ندهید. واقعیت این است شما در موقعیت سنی خودتان باید به نیازهایتان، به شیوه صحیح پاسخ دهید. پس بهتر است به جای سرکوب کامل نیازی مانند ازدواج به فکر پرداختن صحیح به آن باشید.

نویسنده : دکتر رضا یعقوبی | روان‌شناس بالینی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن