پایتخت فرهنگ اسلامی

خراسان رضوی میزبان مسابقات ملی قرآنی دانش آموزی

کد خبر : 30730

خراسان رضوی میزبان مسابقات ملی قرآن دانش‌آموزان کشور شد
صبح مشهد– معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از میزبانی این استان در مرحله نهایی سی و هشتمین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور خبر داد.

علیرضا مالک اشرفی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ برگزاری این مسابقات به شکل مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز ۹۵۴ اثر از دانش‌آموزان شرکت کننده دریافت و پایش گردید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: فرآیند دریافت ‌و پایش در قالب ۱۰ کمیته جداگانه از ۲۰ تیر ماه در شبکه شاد آغاز گردید و تا ۳۰ تیر ماه ۹۵۴ اثر در قالب رشته های نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن، احکام و انشای نماز در دو بخش دختران و پسران مورد پایش اولیه قرار گرفت.

وی گفت: این آثار پس از بررسی اولیه به گروه‌های تخصصی ارسال گردید تا فرآیند داوری آثار توسط داوران آغاز گردد.

مالک اشرفی افزود: اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی ۱۰ مرداد ماه پس از برگزاری مراسم پایانی از طریق کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات از ۱۳ تا ۱۶ مرداد ماه بصورت غیر حضوری و از طریق ارتباط تصویری زنده با برگزیدگان به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن