اقتصادی

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

بازگشت سامسونگ و ال‌جی تولیدکنندگان داخلی را دوباره به حاشیه می‌برد

کد خبر : 40076

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: هم اکنون ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در کشور را کالاها و تولیدات داخلی تشکیل داده است.

ایسنا نوشت: رضا رزقیان با یک پیش بینی کلی در خصوص بازگشت شرکتهای سامسونگ و ال‌جی به بازار ایران، اظهار کرد: دو شرکت سامسونگ و ال‌جی در یک بحران بزرگ ما را تنها گذاشتند و خیال کردند مردم ایران نمی‌توانند کالاهای مطلوب و با کیفیت تولید کنند، در صورتی که ما هم اکنون کالاهای استاندارد و با کیفیت و قابل رقابت با کالاهای خارجی تولید می‌کنیم و اگر این دو شرکت دوباره وارد بازار ایران شوند نقش تولیدکنندگان داخلی کمرنگ و آنها را به حاشیه خواهد برد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی در کشور را کالاها و تولیدات داخلی تشکیل داده و حدود دو سال است که هیچ کالای خارجی به صورت قانونی وارد کشور نشده است و تمام کالاهای خارجی که در کشور به فروش می‌رسد از کالاهای موجود در انبار است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد همچنین گفت: وضعیت بازار لوازم خانگی اکنون در رکود کامل به سر می‌برد و توان خرید مردم نیز پایین است. صنف لوازم خانگی تقریبا از بهمن ماه سال ۹۹ یک آرامش نسبی دارد و تقاضای مردم برای خرید کم است چراکه آنها کماکان منتظر کاهش قیمت‌ها هستند. البته فعلا امیدی به کاهش قیمت‌ها نداریم چون در چند وقت اخیر شاهد کاهش قیمت نسبی در طلا، ارز و… بودیم اما تاکنون هیچ کاهش قیمتی در مواد اولیه تولید کالا و لوازم خانگی نداشته‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن