شهری

ساعت کاری هفت مرکز خدمات جامع سلامت در مشهد تا ساعت ۲۲ تمدید شد

کد خبر : 40073

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساعت کاری هفت مرکز خدمات جامع سلامت فعال در سطح کلانشهر مشهد در پی چهارمین دوره اوجگیری شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و بیشتر شد.

به گزارش صبح مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر محمدحسن درخشان گزارش داد: این اقدام بخاطر افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت در مشهد صورت گرفت.

هم‌اینک ۴۰ واحد موسوم به “مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت” در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پاسخگوی مراجعات حضوری شهروندان مشکوک به ابتلا ویروس کرونا هستند.

وی افزود: پیش از آغاز دور جدید اوجگیری شیوع ویروس کرونا یعنی در پایان پیک سوم آن و فروکش کردن مراجعات بیماران سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت مشهد، روزانه ۱۵ بیمار به این واحدهای بهداشتی درمانی مراجعه داشتند اما ظرف روزهای اخیر هم‌اینک برخی از مراکز با شمار زیادی از بیماران کرونایی روبرو شده‌اند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس در برخی مراکز جامع خدمات سلامت مشهد که تعداد بیماران افزایش بیشتری یافته به شمار پزشکان فعال و کادر نمونه‌گیر آزمایش طبی تشخیصی ویروس کرونا نیز افزوده شده است.
وی گفت: بیشتر بار مراجعات به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت در مشهد مروبط به نوبت کاری صبح است و بطور معمول شهروندان تا ساعت تا ۱۹:۳۰ به اکثر مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه دارند.

دکتر درخشان افزود: هم‌اینک ساعات کاری هفت مورد از مراکز ۱۶ ساعته خدمت جامع سلامت در مشهد شامل واحدهای “سیدی، آب و برق، پنج تن، شهرک لشکر، امام علی، سیلو و احمدی” به دلیل حجم بالای مراجعات شهروندان تا ساعت ۲۲ تمدید شده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد مراجعه در شهرستانهای استان خراسان رضوی در حدی است که می‌توان با روال پیشین به مردم خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه نمود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با این وجود اگر تعداد بیماران افزایش یابد ساعت کاری مراکز سلامت شهرستانی نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پاسخ به نمونه‌های آزمایش طبی ویروس کرونا موسوم به پی.سی.آر در مشهد ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت ولی در شهرستانها به دلیل انتقال این نمونه‌ها برای تشخیص به مشهد، ۴۸ تا ۷۲ ساعت است.

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن