اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

همزمان با ماه مبارک رمضان:

پویش مردمی گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود/ آزادی ۷۳۸ زندانی در سال ۹۹

کد خبر : 39943

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی گفت : در سال ۱۳۹۹ با مشارکت خیرین و مداخله نهادهای مردمی و حمایتی ۷۳۸ زندانی جرائم غیر عمد شامل ۷۰۲ نفر مرد و ۳۶ نفر زن توسط ستاد رسیدگی به امور دیه استان از زندان آزاد شدند.

به گزارش صبح مشهد، سعید سرباز جانفدا در گفتگو با خبرنگار ما افزود: این افراد با محکومیتهایی مانند تصادفات رانندگی ، حوادث کارگاهی ، ایراد صدمه بدنی غیر عمد ، مهریه ، نفقه و بدهکاری مالی و با مجموع بدهی بالغ بر ۹۵۲ میلیارد ریال در زندانهای استان تحمل حبس میکردند که با پرداخت ۱۵۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه ، ۹۵ میلیارد ریال اعطای تسهیلات بانکی ، ۳۲۰ میلیارد ریال گذشت شکات محترم ، ۱۱۶ میلیارد ریال آورده خود محکومین و نهایتا ۲۶۶ میلیارد ریال پذیرش اعسار و تقسیط اعسار زمینه آزادی آنان از زندان فراهم شد.

مدیرکل زندانهای خراسان رضوی ضمن قدردانی از توجه و مشارکت خیرین در این جریان خیرخواهانه ، کمک به آزادی زندانیان نیازمند را یک حسنه ماندگار توصیف کرد و گفت : برابر تعالیم قرآنی و صراحت آیه شریفه ۳۲ سوره مائده ، حیات بخشیدن به یک نفر حیات بخشیدن به همه مردم و جامعه است و بر همین اساس قطعا نجات یک فرد که ذاتا بزهکار نیست و در شرایط خاص و بدلیل مضیقه مالی محکوم به حبس شده و خانواده او در معرض آسیبهای جدی اجتماعی قرار میگیرند ، کاری بسیار پسندیده است.

جانفدا خاطرنشان کرد کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خیری دو سویه است ، چرا که خیرین محترم علاوه بر ایجاد زمینه آزادی فرد زندانی و کاهش آسیب وارده به خانواده های آنان ، زمینه احقاق حقوق از دست رفته شاکی پرونده که به نوعی متضرر شده را نیز فراهم می آورند و این خیر و برکت شامل هر دو طرف پرونده می شود .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد با ۶۶ درصد مربوط به محکومیتهای مالی است ، از مردم خواست تا در مبادلات و مراودات اقتصادی و مالی خود دقت و ملاحظات لازم را مدنظر قرار دهند تا دچار ضرر و زیان و مشکلات قضایی نشوند.

گفتنی است طبق سنت هرساله ، همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان پویش مردمی گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در همه شهرستانهای خراسان رضوی برگزار می شود .

وی ابراز امیدواری کرد مردم خیر و نیکوکار استان همچون سالهای گذشته ، در این امرخداپسندانه مشارکت گسترده داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن