اسلاید شوزندگی

۶ اشتباه خانم‌ها در ارتباط با شوهرشان

کد خبر : 39925

وقتی وارد زندگی مشترک می‌شوید، هم خانم و هم آقا باید بدانند در موقعیت‌های مختلف چه عکس‌العمل و برخوردی با طرف مقابل داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم به خانم‌های عزیز چند نکته در برخورد با همسر را بیان کنیم. نکاتی که جزو اشتباهات رایج بعضی از خانم‌ها در ارتباط با شوهرشان است.

صبح مشهد– نویسنده : مارال مرادی | روزنامه‌نگار

با تعریف کردن مدام از خود و ایجاد برتری خود نسبت به شوهرتان، اعتماد به‌ نفس او را پایین نیاورید.

در انجام امور حتما با شوهرتان مشورت کنید و تک رای نباشید تا او حضورش را در زندگی‌مشترک بیشتر لمس کند و به پوچی نرسد.

وقتی شوهر شما از چیزی ناراحت و عصبانی است او را با مهر و محبت آرام کنید و برای او تکیه‌گاه مناسبی باشید. بگویید که شرایط او را به خوبی درک می‌کنید و آن چه در توان دارید به کار می‌برید و او را حمایت می‌کنید. به این صورت او از پشتوانه عاطفی محکمی که دارد احساس غرور می کند.

امتیازات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی فامیل خود را در صورتی که با همسر شما فاصله دارد، مطرح نکنید.

اشتباهی که گاهی شما در رابطه با شوهرتان انجام ‌می‌دهید این است که با حرف‌های‌تان، احساس بی‌لیاقتی و کوچک‌بودن و حقارت به او می‌دهید. به عنوان‌‌ مثال زمانی که کاری انجام ‌می‌دهد یا حرفی می‌زند، به او می‌گویید: «کمی منطقی فکر کن! چرا این‌قدر بی‌فکر و ساده‌ای؟ چرا می‌ذاری این‌قدر راحت گولت بزنن؟ چقدر بچه‌گانه فکر می‌کنی! و … ». با بیان‌ این‌ جملات، شوهرتان برای اثبات خودش یا راه لجبازی را پیش می‌گیرد یا این‌که از شما دور می‌شود. او برای این‌که سرزنش نبیند و نشنود، ترجیح می‌دهد مخفیانه اقدام کند و شرح کارها و حرف‌هایش را هرگز با شما در میان‌ نگذارد.

اگر شما شوهرتان را با مردی دیگر مقایسه کنید حتی اگر آن مرد برادر یا پدر وی باشد، شوهر شما خیلی زود عصبی می‌شود و حالت تدافعی یا تهاجمی به خود می‌گیرد. مردان ذاتاً رقابت‌جو هستند و شما با مقایسه، این حس را در وی بیدار می‌کنید. بنابراین در مقابل حرف‌های شما عصبانی می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن