دانش و فناوری

بازدید اعضای کمیسیون آموزش و‌ تحقیقات مجلس از واحد های دانش بنیان مشهد

کد خبر : 39883

۱۴ تن از اعضای کمیسیون آموزشی و تحقیقات مجلس شورای اسلامی روز شنبه۲۱ فروردین ماه جاری با حضور در پارک علمی و فناوری خراسان از سه واحد صنعتی دانش بنیان بازدید کرد .

گزارش: سید محمد محمدی

صبح مشهد– در بازدید که دکتر اسماعیل قادری فر معاون دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی را همراهی می کرد، شرکت دانش بنیان سامان داروی هشتم وابسته به آستان قدس رضوی و شرکت دانش بنیان صنعت پاژ مورد بازدید یرار گرفت .

در این بازدید مهندس حسین خطیبی مدیرعامل شرکت دانش بینان پرتو صنعت پاژ گفت : گام اول در این واحد تدوین دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات دوار با ساخت قطعات یدکی برای صنایع بزرگ آغاز شد .

وی ادامه داد :حاصل آن بومی سازی ، دانش طراحی و تولید قطعات حساس برای صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی از جمله ساخت “توربوکمپرسورها، توربواکس‌تدرها و پمپ های سانتریفیوژ است که به صورت کامل و با بالاترین کیفیت در این واحد هم اینک ساخته می شود.

مهندس خطیبی افزود : شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ با بهره گیری از مدرن ترین ماشین های CNC و با داشتن متخصصین توانمند و دانشگاهی پیچیده ترین قطعات را برای ۵۰ مجتمع پالایشی ، پتروشیمی ، نفت و گاز را به صورت مهندسی معکوس ساخته است .

در این بازدید دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشکر از شرکتهای دانش بنیان در کسب دانش فنی و خودکفایی گفت : شرکت های دانش بنیان محصولی تولید می کنند دولت باید جلوی واردات محصول خارجی را بگیرد .

دکتر قنبری رئیس پارک علمی و فناوری خراسان رضوی هم گفت : شرکتهای دانش بنیان پیوند علم ، صنعت و اقتصاد هستند و در این استان ۳۶۰ شرکت داریم ، که ۱۰۰شرکت دانش بنیان هستند و بقیه شرکت های فناور خلاق اند .

در پایان بازدید مهندس مجتبی خطیبی عضو هیات مدیره و مدیر بازرگانی شرکت پرتو صنعت پاژ سه مورد خواسته شرکتهای دانش بنیان را در خصوص ترک تشریفات ، عدم اعزام در مناقصه ، ضمانت نامه ، رفع مشگلات گمرکی و تامین اجتماعی مطرح کرد ، مقرر شد مجلس و معاونت علمی و فناوری رئیس حمهوری رئیس جمهوری نسبت به رفع آن اقدام کنند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن