شهری

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد درحاشیه نمایشگاه مشهد پلاست خبرداد:

بزودی دو کارخانه بازیافت شیشه و مواد غذایی در مشهد راه اندازی می شود

کد خبر : 54100

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه صنعت پلاستیک ،رنگ ورزین ،شوینده ها و محصولات بهداشتی مشهد ،مسعود رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت :مشهد درصنعت بازیافت در کشور پیشرو است .

وی با اشاره به آن که در حال حاضر مجتمع صنعتی کارخانجات بازیافت شهرمشهد شامل ده کارخانه است، گفت: این کارخانجات بازیافت توسط بخش خصوصی اداره و بهره برداری می شود . همچنین دو کارخانه در دست احداث می باشد که یکی کارخانه بازیافت شیشه و دیگری کارخانه بازیافت پسماند مواد غذایی است که این نوید را می دهیم‌ به عنوان یک کار الگویی بتوانیم خیلی زود این دو کارخانه را نیز به بهره برداری برسانیم.
رضوی افزود: خوشبختانه صنعت بازیافت ، بازیابی مواد قابل بازیافت و یا پسماند خشک شهر مشهد درسطح کشورپیشرو می باشد .
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد از جمع آوری ۱۲ درصد از پسماندهای خانگی که شامل پسماندهای خشک است در شهر مشهد خبرداد و بیان داشت : این پسماندهاجمع آوری می شود، بویژه آن که در شهر مشهد نیز بتازگی با شرکت هایی که به صورت دانش بنیان فعالیت می کنند ،نرم افزارهایی راه اندازی شده است که با مراجعه به درب منازل، پسماندهای خشک را جمع آوری می کنند .
وی در ادامه تاکید کرد: از شهروندان نیز می خواهیم که در جمع آوری و جدا سازی این پسماندهای خشک به محیط زیست و محیط شهری ودرجهت اشتعالزایی کمک کنند .
رضوی با دعوت از شرکت های دانش بنیان برای همکاری با مدیریت شهری مشهد اظهار داشت : بویژه از شرکت های دانش بنیانی که دراین نمایشگاه حضور دارند دعوت می کنم که با ارائه ایده ها و پیشنهادات اجرایی کمک کنند و از این رو خوشبختانه برای اقداماتی که مد نظر دارند،بستر سازی آن در مدیریت شهری فراهم شده است تاحضور پیدا کنند و اقدامات جدیدی را برای شهرمان آماده سازند .
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در خصوص برگزاری این نمایشگاه نیزگفت:خوشحالم واز مدیران نمایشگاه بین المللی مشهد قدردانی می کنم که این فضا و بستررا فراهم کرده اند و باعث شده اند که در نمایشگاه مشهد پلاس صنایع و کارخانجات متفاوت و مختلفی از درکشورمان و خارج از کشورو همسایگان در این فضا حضور پیدا کنند.
رضوی تصریح کرد: خوشبختانه این فرصت باعث شده است که تولیدات ، پتانسیل ها ، توانایی های علمی و تولیدی خودشان را به منصه ظهور بگذارند و تشکر از شرکت های اصفهان که به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور حضور پیدا کردندو از پیشنهادات ، توانایی ها و پتانسیل های آن ها استقبال کرده تا کارخانجات و صنایعی که بویژه در بازیافت مواد ، محصولات و حتی انرژی فعالیت دارند، از این توانایی ها استفاده کنیم.
وی بیان داشت : این آمادگی را داریم که در کنار ده کارخانه ای که در مشهد در حوزه بازیافت فعال می باشند ،پذیرای این گونه شرکت ها نیز باشیم .
رضوی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم ، بتوانیم از محصولات این شرکت ها در مشهد استفاده کنیم‌. بطور قطع همه این موارد، موجب تعالی صنعت بازیافت کشور خواهد شد،بویژه آن که درپایتخت معنوی کشور ،یعنی درشهر مشهد نیز موجب افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن