شهری

توده ۶ کیلوگرمی از شکم یک بانوی مشهدی خارج شد!

کد خبر : 39817

توده ۶ کیلوگرمی از شکم یک بانوی ۴۲ ساله مشهدی در بیمارستان بنت‌ الهدای مشهد خارج شد.

صبح مشهد– روابط عمومی بیمارستان بنت الهدای مشهد روز پنجشنبه به نقل از دکتر فاطمه توسلی خبر داد: این بیمار با علائم کم خونی، احساس بزرگی و درد شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود که پس از انجام سونوگرافی و ام. آر. آی مشخص شد این توده تمامی حفره شکم و لگن وی را پر کرده است.
این پزشک متخصص و جراح زنان خاطرنشان کرد: ابعاد این توده شکمی برابر با یک رحم در ماه نهم بارداری بود و این بیمار تاکنون سابقه سه زایمان داشته است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: عمل جراحی با روش لاپاراتومی صورت گرفت و در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است.

وی با بیان اینکه این توده از نوع “میوم” بوده گفت: میوم شایع‌ترین تومور خوش خیم رحم است و ۵۰ درصد از بانوان بالای ۳۵ سال به آن مبتلا می شوند.
به گفته وی، وجود میوم اکثرا بدون علامت بوده و ایجاد بدخیمی در آن نادر است.
این جراح و متخصص زنان اظهار کرد: میوم گاهی به صورت اتفاقی کشف می‌شود و شایع‌ترین علامت آن خونریزی های غیرطبیعی است.

وی تاکید کرد: در صورت بروز تغییراتی در رشد میوم، خونریزی غیرطبیعی رحمی، کم خونی، دردهای لگنی و علائم مزاحم، باید فرد به پزشک مراجعه کند تا ارزیابی و معاینه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی صورت پذیرد.
دکتر توسلی گفت: بر اساس مشکل بیمار، نوع عمل جراحی متفاوت است که گاه از عمل حذف میوم، که اصطلاحا میومکتومی گفته می‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج می‌شود و گاه نیز جراح مجبور به برداشتن رحم (هیسترکتومی) می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن