اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامیپربازدیدترین ها

مشهد الرضا پیام آور صلح و دوستی/ سفیران ما در ترویج وحدت و همبستگی اسلامی باشید

کد خبر : 10405

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ گفت: انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی مناسب برای ارتقاء بهره‌وری در ابعاد مختلف شهری است.

به گزارش صبح مشهد، سید رحمان میرزائیان روز سه‌شنبه در کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسب شهری در شهر مشهد با تکیه بر دانش تخصص و توان مهندسین داخلی در حال آماده سازی است تا بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌های متنوع فرهنگی در این زمینه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌های به وجود آمده از عنوان مشهد ۲۰۱۷ برای ارتقاء بهره‌وری، جهش ارتباطات، کارآمد سازی، افزایش ظرفیت‌های موجود و فراهم کردن زمینه‌ای برای توسعه پایدار استفاده کرد.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با بیان اینکه تا کنون ۲۷ شهر از کشورهای جهان اسلام این عنوان را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: مشهد تلاش می‌کند در سال ۲۰۱۷ الگوی ارزشمند ایرانی اسلامی را در ابعاد مختلف بین‌المللی گسترش دهد.

میرزائیان با بیان اینکه حرم مطهر رضوی به عنوان هویت اصلی شهر مشهد شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مشهد به دلیل ظرفیت‌های بسیار ارزشمند می‌تواند به عنوان نماد یک شهر اسلامی در بین کشورهای جهان اسلام شناخته شود.

وی با برشمردن میراث های تاریخی مشهد در دوران معاصر از مقام معظم رهبری، شهید هاشمی نژاد و مرحوم آیت الله طبسی به عنوان پیشروان عرصه تمدن ساز ایرانی اسلامی یاد کرد و یادآور شد: مجهزترین کتابخانه جهان اسلام، موزه بزرگ اسلامی، آرامگاه حکیم فردوسی، کوهسنگی و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد دیگر از جمله ظرفیت‌های بسیار مناسب برای جذب گردشگری در این کلان‌شهر محسوب می‌گردد.

مدیر دبیرخانه ستاد شهری مشهد ۲۰۱۷ افزود: برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام و برنامه‌های مختلف فرهنگی می‌تواند زمینه همبستگی کشورهای اسلامی را در ابعاد مختلف فراهم کند.

میرزائیان خاطرنشان کرد: تشکیل یک مجمع برای همکاری گسترده میان کشورهای اسلامی از جمله راهکارهایی است که می‌تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
وی برگزاری همایش بین المللی گوهرشاد، برگزاری نمایشگاه فرهنگی کشورهای اسلامی در مشهد، برگزاری افتتاحیه رسمی رویداد مشهد ۲۰۱۷ با حضور معاون دبیر کل آیسسکو، برگزاری همایش فعالیت های مشترک فرهنگی با محوریت قدس شریف و برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام با حضور ۴۰ شهردار خارجی را از مهم ترین برنامه های شاخص فرهنگی اجرا شده به مناسبت رویداد مشهد ۲۰۱۷ برشمرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن