اقتصادی

آجیل و خشکبار نوروزی در مشهد تغییر قیمت ندارد

کد خبر : 39359

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد گفت: همزمان با ایام پایانی سال و در آستانه نوروز، قیمت آجیل و خشکبار در بازار مشهد نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

صبح مشهد– علیرضا ارزانی ممقانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش قیمت انواع شکلات که در اغلب واحدهای آجیل و خشکبار به فروش می رسد ارتباطی به این اتحادیه ندارد و اتحادیه قنادان در این بخش نظارت می کند.

وی ادامه داد: مردم این شهر از خرید آجیل و خشکبار استقبال کرده و با مراجعه به مغازه ها نسبت به مایحتاج نوروزی خود اقدام می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد گفت: مردم نسبت به مزایای استفاده از آجیل و خشکبار و مواد مغذی آن به منظور ایمن سازی بدن در برابر ویروس کرونا پی برده اند و تلاش می کنند این محصول را در سبد کالای خود حفظ کنند.

وی افزود: به طور میانگین مصرف آجیل و خشکبار در امور پذیرایی برای هر فرد ۳۰ گرم است، لذا خرید یک کیلو آجیل و خشکبار مرغوب به قیمت ۲۰۰ هزار تومان، می‌تواند نیاز چندین نفر را تامین کند.

ارزانی ممقانی ادامه داد: فروش آجیل و خشکبار تا قبل از شب یلدا در مشهد به هیچ وجه مطلوب نبود، واحدهای صنفی متضرر شده بودند و حتی برخی از آنها مجبور به تعدیل نیروی انسانی خود شدند اما بعد از شب یلدا بازار آجیل و خشکبار رونق گرفت و مردم از خرید این محصولات استقبال کردند.

وی وضعیت امسال صادرات آجیل و خشکبار را نیز “مطلوب” ارزیابی کرد و گفت: پسته و کشمش، صادرات خوبی از مشهد به سایر کشورها داشته و از ارزآوری مطلوب برخوردار بوده است.

۱۱ درصد از ۷۵۰ هزار تولید سالانه آجیل و خشکبار کشور مربوط به خراسان رضوی است. حجم تولید سالانه آجیل و خشکبار در خراسان رضوی افزون بر ۸۲ هزار تن است.

همچنین ۶۵ هزار تن معادل ۲۱ درصد از کل پسته تولیدی ایران، در خراسان رضوی تولید می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن