اقتصادی

بضاعت اقتصادی مردم جوابگوی خرید شیرینی عید نوروز نیست

کد خبر : 39247

رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان مشهد گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال، توان اقتصادی مردم جوابگوی قیمت بالای شیرینی و خرید آن نیست در حالی که شیرینی‌سازان، گاه کمتر از سود قانونی خود شیرینی عرضه می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد، محمد فرزانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تولید شیرینی، بهای انواع این محصول غذایی در مقایسه با سال گذشته از ۵۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت تخم مرغ، روغن، شکر، نارگیل، شکلات، مغزها، آرد، کاکائو و سایر اقلام تولید شیرینی نیز نسبت به سال گذشته تغییر زیادی داشته و این موضوع بر قیمت تمام شده شیرینی تاثیر گذاشته است.

رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان مشهد گفت: قیمت مواد اولیه تولید شیرینی از ابتدای سال تاکنون در نوسان بوده و این موضوع باعث تصمیمات متعدد کمیسیون نظارت برای تعیین قیمت انواع شیرینی شده لذا نرخ این محصول در صنف شیرینی سازان طی سال جاری تغییرات زیادی داشته است.

فرزانی افزود: بضاعت اقتصادی مردم در برابر افزایش قیمت شیرینی و گرانی سایر کالاها، ناچیز است لذا آنان ترجیح می دهند اقلام اساسی مورد نیاز خود مانند روغن و برنج را تهیه کنند و تهیه شیرینی در اولویتهای بعدی خرید آنان قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال در حالی که صنف شیرینی سازان آماده فروش مطلوب و کسب درآمد هستند کاهش بضاعت اقتصادی مردم که جوابگوی قیمت بالای انواع شیرینی ها نیست موجب شده است که فروش این محصول نسبت به سال گذشته به هیچ وجه مطلوب نباشد.

رییس اتحادیه صنف شیرینی سازان مشهد با اشاره به اشتغال بالای صنف شیرینی سازان در مشهد گفت: ۸۰۰ واحد صنفی از این اتحادیه پروانه کسب معتبر دارند و به ازای هر کارگاه شیرینی سازی حداقل ۱۰ نفر اشتغالزایی انجام گرفته است و با وجود شرایط بد اقتصادی امسال صنف شیرینی سازان حداقل تعدیل نیروی انسانی را در سال جاری داشته اند و کارگاهی تعطیل نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن