شهری

معاون شهردار: مشهد با ۶۰ المان جدید به استقبال بهار ۱۴۰۰ خواهد رفت

کد خبر : 39237

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: هزینه اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۰ در این کلانشهر ۱۳۰ میلیارد ریال است.

به گزارش صبح مشهد، مهدی یعقوبی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: برای استقبال از بهار حدود ۱۷ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته می‌شود که حدود ۹۴ درصد این میزان تولید داخل استان است، این درحالی است که در سال‌های قبل حداکثر ۷۰ درصد گل‌ها از داخل استان تهیه می‌شد.

وی ادامه داد: امسال کاشت این گل‌ها در حاشیه شهر نظیر مناطق توس و کال زرکش افزایش پیدا کرده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: برای نوروز ۱۴۰۰ تعداد ۶۰ المان جدید در سطح شهر نصب می‌شوند که تا پایان تابستان برقرار خواهند بود.

وی افزود: ریسه‌بندی‌هایی نیز به صورت نوستالوژی در نظر گرفته شده و ۲۰۰ ستون برای ریسه بندی در خیابانهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نصب شده ‌است.

یعقوبی ادامه داد: نصب ۶۰ هزار شعله لامپ با دوام ۱۸ ماه در ۵۰ نقطه شهر، شست‌وشو و رنگ‌کاری گسترده در سطح شهر از دیگر اقدامات در دست انجام برای استقبال از بهار است.

وی گفت: جشنواره گل لاله امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای مرتبط با حضور در بوستان‌ها، برگزار نمی‌شود، همچنین المانها طوری طراحی و نصب شده‌اند که امکان تجمع افراد وجود نداشته باشد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد نیاز به آب در فضای سبز مشهد را ۲۳ میلیون مترمکعب بیان کرد و افزود: استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در دستور کار است و در این راستا در روزهای گذشته نیز تصفیه خانه چهل بازه با ظرفیت ۵۰ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در بخش توسعه شبکه جداسازی آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز در سال جاری هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده ‌است.

ساماندهی کارگران ساختمانی

یعقوبی در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی نیز گفت: هفته آینده ۲ جایگاه دائمی ساماندهی کارگران بهره‌برداری می‌شود و به زودی اپلیکیشنی رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در محل، نیروی کار مورد نیاز خود را طلب کنند.

وی افزود: کارگران را نمی‌توانیم مجبور کنیم به جایگاه‌ها بیایند اما برخی از افراد کارگرنما در حاشیه خیابان‌ها در حقیقت متکدی هستند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: اقدامات خوبی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در دست انجام است و طی تفاهم با نهضت سواد آموزی، قرار است در جایگاه در نظر گرفته شده به کارگران آموزش داده شود، بیمه کارگران و به کارگیری آنها در پروژه های شهری نیز از دیگر اقدامات است.

وی در خصوص حمایت از کارگران فضای سبز و خدمات شهری نیز گفت: پیگیر رایگان کردن بیمه تکمیلی کارگران هستیم، جلیقه های چراغ دار نیز برای کارگران فعال در بزرگراه ها پیش‌بینی شده ‌است، پایه سنوات کارگران شهرداری نیز امسال پیگیری شد که ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه برای شهرداری داشته ‌است.

فضای سبز شهر مشهد با احتساب فضای سبز کمربندی، پنج هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد و سرانه فضای سبز این شهر ۱۷.۳ مترمربع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن