پایتخت فرهنگ اسلامی

با حضور معاونین و مدیران کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 39210

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با حضور مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی، سید باقر میرعبداللهی مدیر‌کل تامین منابع ، هادی آشتیانی، مدیرکل فرهنگی و ترویج کتابخوانی و اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

صبح مشهد–  معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جلسه ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و قرار گرفتن در اعیاد بزرگی مانند سالروز میلاد حضرت علی(ع) و عید مبعث این اعیاد را گرامی داشت.

مهدی رمضانی ادامه داد: استان خراسان رضوی استان امام رضا(ع) استان امام مهربانی هاست و به همین لحاظ همه ما به این استان و مشهد مقدس تعلق خاطر داریم و امیدواریم در آینده نزدیک توفیق دیدار تمامی کتابداران در شهرستان‌های مختلف استان را داشته باشیم.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی به لحاظ جمعیت زیاد، رسانه‌های فعال و پویا و شهرستانهای با ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین استان‌های کشور است.

رمضانی، کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) را به رغم گذشت دو سال از افتتاح کتابخانه بزرگترین کتابخانه عمومی کشور و به لحاظ امکانات و خدمات ارائه شده در آن منحصر به فرد عنوان کرد.
معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی و کتابداران استان را پویا و بانشاط و مبتکر و دارای خلاقیت معرفی کرد که به همت آنان برنامه های ارزشمندی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح کشور انجام شده است.

رمضانی کتابخانه های عمومی و کتابداران را رکن اساسی فعالیت در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی با محوریت کتابخانه های عمومی و کتابداران شاغل در آنها یکی از بزرگترین نهادهای فرهنگی کشور است که به اعضای کتابخانه به عنوان اساس وجودی نهاد ارائه خدمت می کنند.

وی همکاری و همراهی و اتحاد و همدلی را پایه گذار موفقیت‌های بزرگ دانست و ادامه داد: در سال گذشته به رغم وجود مشکلات بسیار و محدودیت هایی که به خاطر کرونا بر کشور تحمیل شد جهت گیری برنامه های استان خراسان رضوی به سمت و سوی موفقیت و بالندگی بود.
وی از پیگیری های پیگیری موضوعات مختلف در نهاد کتابخانه های عمومی کشور به ویژه در حوزه معیشت و حقوق کتابداران در بودجه کشور خبر داد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه حضور معاونین و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع کتابداران خراسان رضوی تقدیر کرد.

حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان با اشاره به اتفاقات خوب فرهنگی در استان خراسان رضوی در سالهای اخیر از افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) به عنوان یکی از این اتفاقات ویژه و ارزشمند یاد کرد و ادامه داد: رشد فضای کتابخانه‌ای، تعداد اعضا و امانت کتاب و افزایش منابع از جمله نتایج فعالیت های مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بوده است.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی سیار سردار شهید ابوالفضل روشنک در شهر مشهد و قرار گرفتن این کتابخانه در صدر لیست کتابخانه های پر امانت کشور در یکی از مقاطع ابتدایی افتتاح کتابخانه گفت: نهضت ایجاد کتابخانه سیار در استان خراسان رضوی ادامه دارد و در آینده نزدیک ۹ کتابخانه سیار جدید در مشهد و شهرستانها به بهره‌برداری خواهد رسید .

وی همراهی و همکاری مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در رقم زدن اتفاقات بزرگ فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: اتفاقات خوب فرهنگی در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی منحصر به مرکز استان نیست و در جای استان و در شهرستان های مختلف شاهد اقدامات خلاقانه و مبتکرانه در جهت انجام رسالت کتابخانه‌ای کتابداران بوده ایم.

در ادامه این جلسه معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی و مدیران کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور سوالات روسای ادارات کتابخانه های عمومی خراسان رضوی را در حوزه های عمرانی و کتابخانه ای پاسخگو بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن