شهری

در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی مورد تأکید قرار گرفت:

تعیین فرصت برای رفع تصرفات غیرمجاز – استفاده از ظرفیت های مردمی در زمینه حفظ حقوق بیت المال

کد خبر : 39155

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی به ریاست غلامعلی صادقی در سالن جلسات شهید رجایی دادسرای عمومی و انقلاب استان برگزار شد.

صبح مشهد– برپایه همین گزارش در این جلسه اعضاء به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه حفظ حقوق بیت المال از جمله پیشگیری از تصرف اراضی ملی، برگزاری گشت های مشترک حفاظت از اراضی ملی، ممانعت از تردد ماشین آلات راه سازی در مناطق ممنوعه، پنل گذاریهای حفاظتی، اقدام قانونی علیه متصرفین، تهیه نقشه بستر رودخانه ها و مسیل ها، انسداد چاههای غیرمجاز، شناسایی و پلمپ واحدهای صنفی متخلف، هشدار و اطلاع رسانی های پیشگیرانه، تهیه نقشه کاداستر از برخی مناطق، لایروبی از بستر رودخانه ها، انجام مطالعات کارشناسی در زمینه رودخانه ها، پیشگیری از ساخت و سازهای جدید در مناطق ممنوعه، تخریب باغ ویلاهای غیرمجاز، پلمپ بنگاههای غیرمجاز در مناطق مختلف حاشیه مشهد، برخورد با تغییر کاربریهای سازمان یافته، توقیف ماشین آلات راه سازی که فعالیت غیرمجاز داشته، برخورد با تصرفات در روستای عارفی، برخورد با تصرف روستای کورتیان، اراضی منفصله توس، روستای کاهو و …؛  پرداختند.

گفتنی است در این جلسه ضمن تقدیر از تعدادی از فعالان حوزه رفع تصرفات و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی؛ رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال بر لزوم تلاش مضاعف در زمینه حفظ حقوق بیت المال تأکید کرد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت های مردمی برای حفظ حقوق بیت المال

اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده باید به وضع سابق اعاده شود

به گزارش مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی غلامعلی صادقی با تأکیر بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی برای حفظ حقوق بیت المال گفت: اراضی ملی و منابع طبیعی تصرف شده باید به وضع سابق اعاده شود.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی که در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در مشهد سخن می گفت با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اعضاء این شورا افزود: باید از تمامی ظرفیت های موجود قانونی و مردمی بر زمینه حفظ حقوق بیت المال استفاده کنیم و تجربه نشان داده هر جا از مردم کمک خواستیم موفقیت های بزرگی نیز بدست آورده ایم و این نگاه باید استمرار پیدا کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های متولی گفت: هر چند اقدامات خوبی در زمینه برخورد با تخلفات و تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی به انجام رسیده اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم و در سال پیش رو باید متولیان با تلاش مضاعف و کار جهادی از هرگونه تصرف جدید پیشگیری نمایند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به تصریحات قانونی در زمینه برخورد با هرگونه تضییع اموال عمومی و حقوق بیت المال افزود: تمامی دستگاه های متولی در این زمینه مانند اوقاف، آستان قدس، جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی و سایر سازمانهای مسئول می بایست با جدیت بیشتر و حساسیت بالاتر هم نسبت به حفظ اراضی خود تلاش کنند و هم در زمینه رفع تصرفات و اعلام و تشکیل پرونده علیه متصرفان اقدام نمایند.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با اشاره به بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه در زمینه ترک فعل مدیران گفت: در این زمینه یعنی برخورد با ترک فعل مدیران اقدامات خوبی انجام شده و به برخی از مدیران نیز تذکرات لازم در زمینه انجام درست وظایف قانونی داده شد و در نقطه مقابل از تعدادی از مدیرانی نیز که در انجام تکالیف سازمانی کار جهادی و تلاش مضاعفی داشته تقدیر صورت گرفته است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی از دستگاه های متولی در زمینه پیشگیری از تصرفات جدید و برخورد با زمین خواران حمایت کند و افزود: به دادستانهای عمومی و انقلاب شهرستانها نیز تأکید شده تا در راستای دفاع از حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم از هرگونه تصرف جدید در اراضی ملی و منابع طبیعی جلوگیری کرده و تصرفات انجام شده را به وضع سابق اعاده نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به تعطیلات پیش روی سال نو گفت: انجام بازدیدها و گشت های مشترک با هدف حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و پیشگیری از تصرفات جدید در این ایام تشدید خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن