اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد:

متقاضیان طلاق در استان؛ ۵۸ درصد زنان، ۱۱ درصد مردان

کد خبر : 57300

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به این‎که ۵۸ درصد متقاضیان طلاق زوجه، ۱۱ درصد زوج و بقیه نیز توافقی است، گفت: متاسفانه طلاق‌های وکالتی نیز مقداری افزایش یافته است.

به گزارش صبح مشهد، شش دلیل اصلی برای مراجعه طلاق، خشونت خانگی یا پرخاشگری، اعتیاد، خیانت، اختلال روان‎پزشکی، مهارت‌های زندگی و ارتباطی ضعیف و مشکلات یا اختلالات جنسی است.

مسعود فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مراکز مشاوره قبل از طلاق سازمان بهزیستی اظهار کرد: براساس قانون، مشاوره قبل از طلاق اجباری است و کلیه مراکز بهزیستی که مورد تایید دادگستری هستند، در سامانه نوبت‌دهی یا سامانه زمان و بعد سامانه تصمیم ثبت شدند. دادگستری و بهزیستی استان سامانه تصمیم و روند مشاوره را در سال ۹۵ افتتاح کردند. وی افزود: ما ۷۶ مرکز در استان داریم که ۳۲ مرکز در مشهد قرار دارند.

پراکندگی جغرافیایی این مراکز به گونه‌ای است که افراد به راحتی دسترسی داشته باشند. در مناطقی که میزان طلاق بالاتر بوده، تعداد این مراکز نیز بیشتر است.

فیروزی بیان کرد: متقاضی براساس محل سکونت خود در سامانه زمان ثبت نام کرده و یکی از مراکز مشاوره مورد تایید دادگستری و بهزیستی در سطح استان را انتخاب و به مرکز مراجعه می‌کند. وی افزود : هم‎اکنون میزان سازش زوجین در مراکز مشاوره بهزیستی ۲۵ درصد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن