اجتماعیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

افتتاح بازارچه رمضان در ماه مائده های آسمانی

کد خبر : 10977

گزارش : نجمه موسوی

 

رمضان ماه خیر برکت و میهمانی خداوند است. سفره های آسمانی بر مقربین درگاهش گسترده و هر بنده ای به قدر اخلاصش بهره مند می گردد.در این ماه عزیز، شاهد افتتاح بازارچه رمضان در مشهد الرضا و در جوار کوهسنگى هستیم تا در تحقق وعده های الهی برای توان یابان و کارآفرینان حمایت شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) سهیم باشیم.
نمایشگاهی که در هشتمین سال برگزاری با اندوخته هایی از تجربه سالیان قبل تلاش می کند تا مددجویان این نهاد را پس از فراگیری آموزشهای لازم در زمینه های متفاوت هنری، در عرصه فروش نیز توانمند سازد.
آنچنان که دکتر محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی در این زمینه می گوید: در ماه عبادت پروردگار، ماه خدمت به خلق و ایتام طبق سنوات گذشته، مجتمع بازارچه های رمضان را همزمان در مکان های پرتردد شهر برگزار کردیم تا توانمندی مددجویان کارآفرین کمیته امداد را به نمایش گذاشته و در زمینه های بازاریابی و عرضه نیز بر قدرت اقتصادی آنان بیفزاییم.
وی گفت:هنرآفرینان این نهاد پیام رهبر معظم انقلاب را در سال اقتصاد مقاوتی لبیک گفته و با تکیه بر منابع داخلی به نمایش سنت ها و هنرهای اصیل ایرانی در راستای خودکفایی پرداخته اند.
دکتر مسعودیان راد با اظهار خرسندی از خودکفایی مددجویان در زمینه های مختلف افزود: حلقه مفقوده اشتغال، بحث بازاریابی و عرضه است که در این زمینه نیز با همکاری آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی و شهرداری مشهد، با ایجاد فرصت مناسب برای افزایش هنر عرضه و فروش، کارآفرینان را به خودباوری سوق خواهیم داد و از اهداف کوتاه مدت ما که بازتابی بلند خواهد داشت ایجاد بازارچه های دائمی می باشد.

از سوی دیگر در فضای پر امید بازارچه مددجویانی حضور دارند که با کمک های مالی و آموزشی کمیته امداد نه تنها به مرز خودکفایی رسیده اند بلکه کارآفرینانی هستند که حضرت حق دستان پرتوانشان را روزی رسان دیگران قرار داده است.
خانم محمودی که خود زمانی از کمک های این نهاد بهره می گرفت اکنون در تولیدی پوشاک خود، حدود ۴۰ کارگر تحت پوشش کمیته را مدیریت می کند.
در بخش صنایع دستی بانویی پرتوان با همیاری کمیته امداد مشغول به آموزش هنرجو می باشد. خانم ضمیری پس از هشت سال کار هنری با ذوق لطیف خود از دستان هنرمندش در راستای خلق زیبایی، تولید اشتغال می کند.
در این نمایشگاه وجود گل های زیبا جلوه بخشی خاصی دارد. خانم صفری بانوی مهربان و صبور می گوید: با وام کمیته امداد آغاز کردم و پس از هفت سال زحمت و تلاش در زمینه پرورش گل ها و انواع گیاهان، خودکفایی را تجربه می کنم. این کار را با علاقه دنبال کرده و به همراه خانواده از روزی طیب و واسع بهره می برم.
زیباترین قسمت این نمایشگاه بخش کرامت و مشارکت می باشد که خانم قاسمی کارشناس اکرام در این زمینه می گوید: کمیته امداد امام خمینی در طرحی جامع متشکل از سه طرح اکرام, محسنین و شفا با همیاری خیرین به اقدامی خداپسندانه پرداخته است.
در طرح اکرام سرپرستی کودکان یتیم بر عهده ی پدران آسمانی قرار می گیرد و طرح محسنین که عهده داری مخارج کودکانی است که با وجود پدر از داشتن امکانات اولیه زندگی و آموزشی محرومند.
در طرح دیگری که زیبایی اندوهناکی را دربردارد، این نهاد به حمایت خیرینی نیاز دارد که مخارج بیماران صعب العلاج با هزینه های درمانی مداوم را بر عهده می گیرند.
در بخشهای مختلف کمیته امداد فعالیت هایی با عناوین مختلف شاهد هستیم که هر کدام زیبایی خود را دارد مانند طرح “هر ایرانی یک وعده غذای گرم”!
در جشن افتتاح این نمایشگاه محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان، مصطفی خاکسار معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی، دکتر ترقی و دیگر بزرگواران سهیم در این امر خداپسندانه حضوری سبز داشتند. دست حق یاورشان!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن