اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

کودکان «بر بال فرشته» به زیارت امام حسین (ع) می روند

کد خبر : 12481

کودکان «بر بال فرشته» به زیارت امام حسین (ع) می روند
محمد فخراکبری گفت: نمایش عروسکی «بر بال فرشته» در فرهنگ سرای سلامت ویژه کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی اجرا می شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد مدیر فرهنگ سرای سلامت با اعلام این خبر گفت: این نمایش عروسکی با هدف آشنایی کودکان با امام حسین علیه السلام تولید شده است. پاسخ به شبهات و سوالات کودکان از چرایی دعوت مردم کوفه و دلایل قبول و حرکت امام به سمت کوفه یک دغدغه جدی است که در این نمایش به آن پاسخ داده می شود. در بخش نویسندگی متن نیز سعی شده تمام دیالوگ ها به زبان کودکانه نوشته شود.
وی به بهره مندی از هنر برای بیان موضوعات دینی اشاره کرد و اظهار داشت: از دیرباز نمایش عروسکی به عنوان یکی از ابزارهای جدی در مقوله آموزش و تربیت کودکان مطرح بوده و هنوز هم در عصر ارتباطات جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده است. عروسک ها برای بیان و انتقال مفاهیم و گزاره های دینی به کودکان لحاظ فهم و درک آنها قطعا یک تسهیل گر مناسب به شمار می آیند و بنا به ذات خود قابلیت این را دارند که مضامین دینی و ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی را به کودکان آموزش دهند و به آنان در مسیر رشد و یادگیری مفاهیم دینی کمک کنند.
فخر اکبری به بیان داستان این نمایش پرداخت و عنوان کرد: قهرمان داستان پسربچه ای است که مادرش مریض است و در حسینیه نزدیک منزل آنان ایستگاه صلواتی برپا می شود و طی ماجراهایی که شکل می گیرد با شخصیت امام حسین علیه السلام آشنا می شود.
مدیر فرهنگسرای سلامت تکنیک هایی که در این نمایش بکار گرفته شده است را برشمرد و تصریح کرد: این نمایش با تلفیقی از تکنیک های بن راکو (عروسک گردان سیاه پوش)، نمایش سایه و پویانمایی اجرا می شود.
وی تأکید کرد: این نمایش تا پایان ماه صفر در سالن آمفی تئاتر فرهنگ سرای سلامت برگزار می گردد و دارای مجوز اجرا از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد بوده و به تأیید اداره کل آموزش و پرورش استان نیز رسیده است.
مدیران محترم مدارس و مهدکودک های علاقه مند می توانند برای هماهنگی و تماشای نمایش با شماره ۰۹- ۳۳۷۶۵۴۰۱ در ساعات اداری با داخلی ۱۰۳ تماس حاصل نمایند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن