شهری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خبرداد:

برگزاری رویدادهای همیار ایده در جهت انتقال تجربیات موفق اقتصادی به جوانان و مدیریت شهری

کد خبر : 34466

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: انتقال تجربیات موفق اقتصادی به مدیریت شهری و جوانان علاقمند به حوزه های اقتصادی با مشارکت شهرداری ها و با رویکرد تامین درآمد پایدار در سلسله رویداد های همیار ایده به منصه ظهور خواهد رسید.

نویسنده: فاطمه مشهدی
به گزارش صبح مشهد ، میثم کرمانی در نشست خبری پیش از رویداد «وبینار انتقال تجربیات در کسب و کارهای دیجیتال» که ظهر امروز در محل سالن جلسات سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انتقال تجربیات موفق اقتصادی به مدیریت شهری و جوانان علاقمند به حوزه های اقتصادی با مشارکت شهرداری ها و با رویکرد تامین درآمد پایدار در سلسله رویداد های همیار ایده به منصه ظهور خواهد رسید.
وی بااشاره به برگزاری اولین رویداد با موضوع انتقال تجربیات در کسب و کارهای دیجیتال بر حمایت از کسب و کارها و اقتصاد دیجیتالی در جهت همسویی با اقتصاد حال و آینده دنیا، افزود: این رویداد از سلسله رویدادهای همیار ایده در۲۲آبان ماه با حضور بنیان گذاران و متخصصان کسب و کارهای آنلاین موفق ملی و بین المللی به عنوان صاحبنظران این حوزه به صورت آنلاین در بستر اینترنت برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این رویداد فضای مناسبی برای برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و فرصتی برای افراد خلاق و نوآور می باشدتا طریق فناوری های نوین و دیجیتال کسب و کاری را راه اندازی کنند افزود: در حوزه های اقتصادی باید برای کسانی موضوعات تخصصی، تعریف شود که آن افراد این مسایل را به صورت کامل متوجه شوند.
وی افزود: این درک با برگزاری دوره های تحصیلی، کاربردی و انتقال تجربه افراد اتفاق میافتد و از مکانیزم های مختلف برای رسیدن به یکی از این روش ها انتقال تجربه است، ما این موضوع را در شورای توسعه ظرفیت های انسانی و اجتماعی سازمان همیاری مورد بررسی و تبادل نظر قراردادیم و قرار است موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداریهای استان آن را اجرایی کند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون ۱۵۰ نفر در این رویداد ثبت نام کرده‌ اند که پیش بینی می کنیم تا در حدود ۴۸ ساعت باقی مانده تا زمان برگزاری آن، تعداد شرکت کنندگان به ۲۰۰ تا ۲۲۰ نفر خواهد رسید.
کرمانی عنوان کرد: کسانی وارد این رویداد می شوند که علاقه مند به کسب تجربه در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و اقتصاد دیجیتالی باشند، در نتیجه می توانند از تجربیات و دانش افرادی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، استفاده کنند.
وی ادامه داد: جامعه هدف ما مدیران و کارکنان حوزه مدیریت شهری،جوانان و فارغ التخصیلان علاقه مند به فعالیت در حوزه های اقتصادی و همچنین کسانی که ایده های هم سو با این موضوعات دارند، هستند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: در این حوزه ایده های بسیار زیادی مطرح می شود اما ایده هایی که قابل اجرا بوده و ظرفیتهای برخورداری از حمایتهای مادی و معنوی را داشته باشند بسیار محدود هستند.
کرمانی با اشاره به اینکه این برنامه سلسله رویدادهایی است که در حوزه های اقتصادی نوین رخ می دهد و هدف آن ها انتقال تجربه است، خاطرنشان کرد: موضوع اولین رویداد اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای دیجیتال می باشد زیرا موضوع مهم، سودآور و بروزی است اما رویدادهای آتی موضوعات دیگری در حوزه مدیریت شهری هستند.
وی افزود: بستر برگزاری این سلسله رویدادها نرم افزار «پروفایل» است که یک نرم افزار بومی از خراسان و مشهد می باشد و علت انتخاب آن همین مسئله است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی بیان کرد: قطعا همان طور که این تحریم ها باعث شده تا ما خودباوری بیشتری در حوزه های اقتصادی پیدا کنیم، بیماری کرونا هم می‌تواند منشأ خیر شده تا ما در حوزه کسب و کارهای دیجیتال نیز بسیار پیشرفت کنیم زیرا ما فارغ التخصیلان و علاقه مندان بسیاری در این حوزه داریم.
کرمانی گفت: با برگزاری این رویداد، حتی اگر یک شغل در این حوزه ایجاد شود و یا ایده ای به زندگی کسی کمک کند ما نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده ایم.
وی با بیان اینکه برندینگ یکی از شاخه های جدیدی است که سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در آن ورود پیدا کرده است، ادامه داد: در گذشته ما در سازمان همیاری تولیدات و خدمات بسیاری را بدون هیچ گونه هویت ثبتی و برند ثبت شده ای عرضه می کردیم اما بر اساس رویکرد جدید سازمان تصمیم گرفته ایم از این پس فعالیتهای خود را در حوزه های مختلف با توجه به موضوع برندینگ و بر اساس نام های تجاری و هویت های مستقل ارائه کنیم.
شایان ذکر است،سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با برخوداری از واحدهای ستادی و همچنین شرکتها و موسسات تابعه خود در حوزه های اقتصادی، تجاری، بازرگانی، سرمایه گذاری، گردشگری، عمرانی، آموزشی، ماشین آلات، دیجیتال مارکتینگ، انرژی، سوخت، پست، بیمه، گوشت و … اقدام به ثبت رسمی علائم تجاری گروه برندهای ۱۸ گانه همیار در سامانه ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کرده است.
گفتنی است، گروه برندهای همیار سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی شامل همیار ماشین، همیار سازه، موتور یار، معین کالا، همیار انرژی، همیار دانش، همیار بان، همیار سرمایه، همیار محیط، همیار پست، همیار دیجیتال، مشهد گوشت، مشهد بیمه، هشتیار، همیار گردشگر، همیار بازرگان و همیار سلامت هستند و کلیه خدمات و محصولات هریک از واحدهای تابعه ستادی و زیرمجموعه سازمان همیاری با این نام های تجاری به مخاطبان و مشتریان به ویژه شهرداریها و نهادهای طرف قرارداد ارائه خواهد شد.

۲۱ آبان ماه؛آخرین مهلت ثبت نام در رویداد انتقال تجربیات در کسب و کارهای دیجیتال

مدیر موسسه تحقیقات آموزش و مشاوره سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی هم گفت: رویداد وبینارانتقال تجربیات در کسب و کارهای دیجیتال از سلسله رویداد های همیار ایده به مدت یک روز در تاریخ ۲۲ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در بستر مجازی مجموعه نوپا پروفایل برگزار می شود.

سارا شهرکی اظهارکرد: در این رویداد فعالان عرصه کسب و کار، تجربیات خود را در زمینه فعالیت های فناورانه و چالش ها و راهکارهای موفقیت در عرصه اقتصاد دیجیتال ارائه خواهند داد.
شهرکی بیان کرد: ما امروزه با نسلی مواجه هستیم که دنیای بدون گوشی هوشمند را تجربه کرده و می دانند که زندگی با وجود این فضای دیجیتال چه معنایی دارد و نبود آن چه مشکلاتی را خواهد داشت زیرا امروزه فضای دیجیتال بر تمام ابعاد زندگی ما از جمله روابط انسانی، اجتماعی، اقتصادی و … اثر گذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش های اثر پذیر از این فضای دیجیتال، فضای کسب و کار است، افزود: فضای کسب و کار از دیجیتالی شدن زندگی ما تاثیر پذیرفته است و کسانی که بخواهند به این حوزه ورود پیدا کنند باید با پیچیدگی آن آشنا باشند.
مدیر موسسه تحقیقات آموزش و مشاوره شهرداری های خراسان رضوی با بیان اینکه در شیوه کسب و کار دیجیتال همچون سنتی ارکان اصلی مانند مشتری ها و فروشنده حفظ شده است، گفت: در کسب و کار دیجیتال مسیر ارتباط با مشتری، ساختار هزینه، مکانیزیم عرضه و … دچار تحول شده است.
شهرکی با بیان اینکه تلاش شده در این رویداد از حضور و سخنرانی مسئولان برجسته در حوزه کسب و کار های نوین همچون بنیان گذاران الوپیک، چی کارا، شیپور، داده پردازی اموت و … استفاده شود، ادامه داد: در راستای توسعه کسب و کار دیجیتال مرکز علمی کاربردی سازمان همیاری به همراه اتاق بازرگانی و پارک علم و فناوری امکان به برگزاری اولین رویداد در کسب و کار دیجچیتا ل کرده است که با انتقال تجربیات خود در این حوزه مرزهای علم و تجربه گسترش یابد تا گامی ارزنده در جهت حمایت کسب و کارهای نوین باشد.
وی با اشاره به اینکه این وبینار فضای مناسبی برای آموزش و مشاوره در کسب و کار دیجیتال راه اندازی کرده است، گفت: افرادی که خلاقیت و نوآوری در این زمینه دارند با انتقال تجربیات خود کمک موثری به هم نوعان خود می کنند زیرا در این وبینار در خصوص محورهای کلیدی چون تحول دیجیتال، ضرورت عبور از چالش های کسب و کارهای دیجیتالی، اقتصاد دیجیتال و توسعه پلتفرم های اجتماعی، پول دیجیتال، رمز ارزها و … صحبت خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن