یادداشت روز

مرزبان قلب، دل و ذهنش خدمت است

کد خبر : 38770

آخرین حد قلمروی سرزمینی هر کشور به مرزهای آن کشور ختم می شود و ایران اسلامی در ۱۶ استان مرز مشترک با کشور های همسایه دارد.

نویسنده: مجتبی بیهقی، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی

صبح مشهد– یکی از استان هایی که مرز مشترکی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان دارد استان خراسان رضوی است که مرزبانان آن افتخار می کنند در مرزهایی که متعلق است به آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام خدمت می کنند و آنها بنوعی مدافعان حریم حرم و امنیت هستند.

مرزبانان خدوم و سخت کوش همواره خدمات شایسته و ارزنده ای را به همنوعان خود در ایران و اتباع کشور افغانستان ارائه داده اند که می توان به رانندگان خودروهای ترانزیتی، زائران حسینی و…. اشاره نمود و در تمامی صحنه ها حضور دارند.

همین چند وقت پیش بود که دختر بچه افغانستانی رو جهت درمان در خارج از وقت به مرز آوردند که با مساعدت مرزبان جمهوری اسلامی ایران برای درمان‌ وارد کشور شد و خدمات بی شمار دیگری که دیده نمی شود. که در این مورد رهبر و فرمانده ام سید علی خامنه ای خوب گفت که مرزبانان و شهدای مرزی ما مظلومند. اونها دیده هم نمی شوند.

آنها شبانه روز در مرزها و در هر شرایطی ایستاده اند تا هموطنانشان در آسایش و آرامش باشند.. آنها قلب و دل و ذهن شان خدمت است.

در هفته ای که گذشت اتفاقی در گمرک اسلام قلعه افغانستان رخ داد که منجر به انفجار و آتش سوزی خودروهای ترانزیتی گردید، اولین کسی که آتش سوزی را مشاهده نمود مرزبان جمهوری اسلامی ایران در حالی نگهبانی بود و بلافاصله به فرمانده اش اعلام و نهایتا به مسئولین مربوطه اعلام شد..

مرزبانان با مشاهده خودروهای ترانزیتی و برخی رانندگان که در جستجوی پناهگاهی برای جلوگیری از آتش سوزی به سمت خاک کشورمان در حرکت اند به جهت جلوگیری از حادثه‌ای بزرگتر مرز را باز می کنند تا به آنها کمک کنند و با برنامه ریزی آنها را در مکانی که در اختیار داشتند جانمایی می کنند.

نیروهای آتش‌نشان به محل می آیند و فرمانده مرزبانی استان که از به محض اطلاع در محل حاضر شده بود آنها را از لحاظ امنیتی و حفظ جان خودشان توجیه می کند و وقتی یکی از آتش نشانان می گوید امنیت ما را چه کسی تامین می کند مرزبان جمهوری اسلامی می گوید ما تامین می کنیم نگران نباشید فقط مواردی را که اعلام شد را رعایت کنید ..

مرزبان کشورمان که تنها فردی هستند که می تواند هماهنگی های لازم را بعمل آورد در تمامی زمینه ها با کشور مقابل برابر پروتکل ها و قوانین بین المللی، چرا که دارای استوارنامه از وزارت امورخارجه هستند با مرزبان کشور مقابل هماهنگ می کند و آتشنشانان را جهت مهار آتش اعزام می کند.
اما مرزبان کشورمان از دیگر نقاط مرز غافل نشدند و به حراست و حفاظت از مرزها نیز در کنار مدیریت صحنه و نقطه صفر مرزی دوغارون پرداختند.
آنها بارها و بارها با مرزبان کشور مقابل ملاقات مرزی گذاشتند تا با کمک آتش نشان ها آتش سوزی را مهار کردند.

مرزبانان خراسان رضوی همزمان و در کمتر از ۲۴ ساعت حجم بسیار زیاد خودروهای ترانزیتی را که در داخل خاک کشورمان بودند و خودروهای ترانزیتی کشور مقابل که بعد از آتش سوزی وارد کشور شده بودند را در پارکینک های موجود ساماندهی و اوضاع رو به شرایط قبل برگرداندند.

در صحنه بارها مشاهده نمودم که خیلی از مرزبانان حتی غذا و آب به جهت دغدغه ای که داشتند نخوردند تا اتفاقی تلخ تر و بزرگتر را شاهد نباشند.

روز بعد با انجام ملاقات هایی که با مرزبان کشور مقابل انجام دادند تردد مسافری را بروی مسافران و رانندگان باز کردند.

اما بعد از آن شاهد آن بودیم که قدرشناسان از آتشنشانان با دادن گل از خدمات آنها قدردانی نمودند اما…..

مردم عزیز بدانید که مرزبانان همیشه در صحنه هستند چه دیده بشوند و از آنها قدردانی بشود و چه نشود، آنها تا پای جان ایستاده اند و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حافظان امنیت و آرامش مردم مجاهدان فی سبیل الله هستند.. لذا نگران نباشید.

درود به شرفت ای مرزبانان وطن، درود به غیرتت ای مرزبان وطن که در هر شرایطی و بی منت ایستاده ای… درود بر تو ای مرزبان وطن که قلب و دل و ذهنت را امنیت و آرامش وطنت گره خورده است…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن