اخبار مهم

مردانی که فقط زنان طعمه هایشان بودند / دوربین ها در مشهد برملا کردند

کد خبر : 38632

باند سارقان فروشگاه های زنان بعد از اعتراف یکی از متهمان لو رفت.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا با اعترافات یک زندانی در اتاق بازجویی های تخصصی کلانتری سناباد، پشت پرده ده ها فقره سرقت از فروشندگان زن در مشهد لو رفت و یک باند انتقال گوشی های سرقتی به افغانستان متلاشی شد طی چند ماه و در پی افزایش سرقت گوشی به شیوه کش رو زنی از فروشندگان زن در مشهد، تلاش ماموران انتظامی برای به دام انداختن این سارق حرفه ای و جسور آغاز شد. بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته از محل های سرقت نشان می داد که سارق میان سال فقط داخل فروشگاه هایی سرقت می کند که فروشندگان آن زن هستند.
همزمان با گسترش سرقت های مذکور به حوزه استحفاظی کلانتری سناباد و همچنین تشکیل پرونده های متعدد در مراکز انتظامی، گروه ویژه ای از افسران کارآزموده تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و در حالی به تحقیق میدانی در این باره پرداختند که طرح مبارزه با جرایم خشن و موبایل قاپی نیز با صدور فرمانی از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) در نقاط مختلف شهر آغاز شد.

سارق بعد ار دیدن فیلم هایش خشکش زد!
به گزارش رکنا، این گونه بود که دامنه عملیات های اطلاعاتی نیروهای تجسس گسترش یافت و آن ها با به دست آوردن سرنخ های مهمی از سارق میان سال و همچنین استخراج تصاویری از دوربین های مداربسته، موفق شدند هویت سارق مذکور را شناسایی کنند. ریشه یابی سرقت های کش‌رو زنی از فروشگاه ها بیانگر آن بود که این سرقت ها از سال ۹۸ آغاز شده و به طور مداوم تا چند ماه ادامه داشته است، بنابراین عوامل تجسس با استفاده از شگردهای پلیسی به ردزنی وی پرداختند و با همکاری دیگر مراکز انتظامی و قضایی دریافتند که سارق تحت تعقیب از حدود دو ماه قبل و به اتهام سرقت روانه زندان شده است. با جمع آوری این اطلاعات و به دستور قاضی واحدیان عظیمی (دادیار شعبه ۷۷۵) دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم مذکور از زندان مرکزی به دایره تجسس کلانتری سناباد منتقل شد و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت.

این سارق ۵۰ ساله که با دیدن فیلم هایی از صحنه های سرقت، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، به ناچار راز ده ها فقره موبایل قاپی را به شیوه کش رو زنی در مناطق مختلف شهر فاش کرد و مدعی شد که گوشی های سرقتی را به فردی به نام کاظم فروخته است تا مخارج اعتیاد خود را تامین کند.

اعترافات این زندانی راز هولناکی را بر ملا کرد
در پی اعترافات این سارق زندانی، بی درنگ عملیات دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و آن ها با کسب مجوزهای قضایی از قاضی پرونده، عازم خیابان تربیت شمالی شدند و درحالی این متهم ۵۱ ساله را دستگیر کردند که ۵۰ دستگاه گوشی هوشمند سرقتی به همراه ۵۰ عدد مموری کارت که به صورت بسته بندی و با برچسب ، آماده انتقال به افغانستان بود ، در بازرسی از مخفیگاه وی کشف و ضبط شد. با انتقال این مالخر به کلانتری، وی در همان مراحل اولیه بازجویی، پشت پرده خرید گوشی های سرقتی را فاش کرد و رابط خود را برای انتقال گوشی های سرقتی به آن سوی مرز لو داد. او همچنین یکی دیگر از زورگیران را به پلیس معرفی کرد که برخی گوشی های سرقتی را از او خریده بود.

در ادامه این اعترافات، ماموران انتظامی با دستور مقام قضایی زورگیر ۳۶ ساله را نیز در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه به دام انداختند و دو گوشی سرقت ی را از وی کشف کردند. این گزارش حاکی است: بررسی های پلیس نشان می دهد که اعضای این باند، سرقت های بیشتری را مرتکب شده اند و هم اکنون با ده ها شاکی روبه رو هستند. تحقیقات گسترده تر در این پرونده با راهنمایی های قاضی واحدیان عظیمی و زیرنظر مستقیم رئیس کلانتری سناباد مشهد همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن