پایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: نباید به کمتر از لغو تمام تحریم‌ها راضی شد

کد خبر : 39074

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نباید به کمتر از لغو تمامی تحریم‌ها راضی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: طبق نظر رهبر معظم انقلاب، همان زمان که آمریکا از برجام خارج شد، ایران هم باید از آن خارج می شد.

وی با بیان اینکه بنای برجام این بود که همه تحریم ها لغو شود، اظهار داشت: نباید به دشمن و کشورهای استکباری اعتماد کرد، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، همه تحریم ها باید در عمل و نه روی کاغذ، لغو و راستی آزمایی شود و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی بازگردد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: رعایت پروتکل الحاقی از سوی اعضای آژانس اقدامی داوطلبانه است که مصوبه مجلس تداوم آن را تعطیل کرده است.

وی افزود: طبق توافق ایران و آژانس قرار است نظارت دوربین ها ادامه داشته باشد و ضبط شود و اگر بعد از مدت تعیین شده (سه ماه) تحریم ها لغو شد در اختیار آژانس قرار بگیرد.

امام جمعه مشهد، تداوم فعالیت دوربین ها در تاسیسات هسته ای را برخلاف قانون مصوب مجلس دانست و گفت: این توافق سبب شد تا مدیرکل آژانس در بازگشت از ایران اعلام کند که با وجود لغو نشدن تحریم‌ها علیه ایران نظارت های آژانس ادامه دارد و از این رو کشورهای اروپایی و آمریکا دوباره شروع به عربده کشی کردند.

امام جمعه مشهد افزود: بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته ای باید میان مردم، دولت، مجلس و جناح‌ها همصدایی وجود داشته باشد و آن صدا براساس نظر رهبری، رفع همه تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مجلس و دولت این مسئله را بین خود حل کنند، اما آنچه باید متذکر شویم این است که چرا از دشمن می ترسید چرا باید در قبال جنایت و خیانت آنها مماشات و عقب نشینی کنیم، ما قرآن را باور داریم و قرآن وعده داده است که دشمنان دین خدا را هلاک می‌کند و وارثان زمین مستضعفان هستند.

آیت الله علم الهدی گفت: اینکه امام راحل ۴۰ سال پیش فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند یک شعار و ادعا نبود بلکه بر پایه بشارت های قرآن بود و دیدیم که از کارتر تا ترامپ شرور هیچکدام هیچ غلطی نتوانستند بکنند، پس نباید از این جنایتکاران بترسیم و از آنها طمع مهربانی هم نباید داشته باشیم، ما باید استکبار ستیزی را از قرآن، حضرت علی (ع) و حضرت زینب (س) بیاموزیم و مرعوب دشمنان نشویم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن