استانی

محدودیت‌های کرونایی در خراسان رضوی به اجرا گذاشته شد

کد خبر : 30736

محدودیت‌های کرونایی در خراسان رضوی به اجرا گذاشته شد

صبح مشهد– دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز (شنبه) در این استان اعمال می‌شود.

حسن جعفری در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین گزارش ارائه شده هفته گذشته شاهد افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و فوت شدگان ناشی از این بیماری در استان بودیم که نتیجه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.
وی ادامه داد: از این رو از امروز محدودیت‌هایی در این استان اعمال شده و نظارت‌ها نیز شدیدتر می‌شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بر این اساس هرگونه اتراق در اطراف بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حاشیه بولوارها ممنوع می‌باشد و مراکز تجمع عمومی نظیر سینما، تئاتر و سالن‌های همایش تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.
وی افزود: همچنین از امروز آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مراکز تفریحی و آبی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدن سازی و تمامی باشگاه‌های ورزشی و پربرخورد تعطیل است.
جعفری ادامه داد: مساجد و مصلی‌ها نیز در مناطق قرمز با محدودیت تردد و نظارت سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه بوده و برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش در استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی گفت: آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌های فعال و کتابخانه‌های عمومی نیز با محدودیت و تعطیلی مواجهند.

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی در خصوص برگزاری مراسم ماه محرم نیز افزود: این مراسم با رعایت پروتکل‌های لازم برگزار می‌شود و منتظر ابلاغ پروتکل‌های مربوطه از ستاد ملی پیشگیری از کرونا هستیم.
وی ادامه داد: مدیران ادارات نیز باید دورکاری کارمندان را رعایت کنند و بویژه به کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای مرخصی بدهند تا از محیط کاری دور باشند.
جعفری با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان گفت: اگر اصول و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت شود کار به حوزه درمان کشیده نمی‌شود و کادر درمانی نیز می‌توانند خدمات مناسب‌تری ارائه دهند.
براساس آخرین آمار رسمی از دیروز تا امروز ۲ هزار و ۳۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که هزار و ۲۹۸ نفر آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۸۸ هزار و ۸۳۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۴۸۴ نفر رسیده است.

استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن