استانی

دوره آموزش صنایع‌دستی به مددجویان زندان گناباد برگزار شد

کد خبر : 56215

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: دوره آموزش صنایع دستی ویژه مددجویان اداره زندان گناباد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان رضوی حمیدرضا محمودی قوژدی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۷ مددجو از آموزش دوره‌های پیشرفته صنایع دستی بهره‌مند شده‌اند.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: ۱۰ دوره آموزش پیشرفته در رشته‌های زیورآلات سنتی، معرق چرم، شالبافی، نقاشی روی سفال و گوهرتراشی برگزار شد.

محمودی قوژدی گفت: تعاملاتی از این دست ضمن آموزش حرفه و صنعت به مددجویانی که به هر دلیل در زندان‌ها حضور دارد، انگیزه لازم برای اصلاح در آنها را تقویت می کند و علاوه بر آن زمینه ساز رشد و تحول فردی در آنها می شود.

او تصریح کرد: این افراد پس از رهایی از بند اجباری، می‌توانند با تلاش و پشتکار در آن رشته به خودکفایی رسیده و درآمدزایی داشته و ایجاد اشتغال کنند.

شهرستان گناباد بیش از هزار هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های سفال و سرامیک ، پارچه بافی نمد مالی ، گلیم بافی ، گوهر تراشی ، چرم دوزی و … دارد و سفال مند گناباد یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی این شهرستان است که ۲۲ کارگاه و فروشگاه و ۵۰۰ نفر هنرمند در این حوزه مشغول به فعالیت هستند .

این شهرستان دارای ۱۸۱ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها اثر شناسایی شده و واجد ارزش و نیز ده‌ها جاذبه گردشگری و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۷ کیلومتری از جنوب مشهد قراردارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن