شهری

نایب رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد در گفتگو با صبح مشهد مطرح کرد:

میادین، عرضه تقاضا و قیمت را بهتر از دولت مدیریت خواهند کرد/ دارایی مالیات را منصفانه محاسبه کند!

کد خبر : 44868

نایب رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد گفت: هیچگونه کمبودی در استان خراسان رضوی برای میوه و تره بار وجود ندارد. میوه هایی مانند پرتقال و سیب در حال حاضر در میدان بار با قیمت کمتر و کیفیت بسیار بالاتر عرضه می شود و متاسفانه گاهی رانت وارد عمل می شود و سبب افزایش قیمت می گردد.

محمد مهدی قیصری در گفتگو با صبح مشهد، اظهار کرد: برخی انبار داری ها و حمل و نقل نادرست، ضایعات میوه را بسیار بالا برده و کیفیت ان را بسیار کاهش داده است، لذا اگر عرضه و فروش در اختیار بارفروش قرار بگیرد مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امکان دارد در یک زمان کوتاه تعادل بازار بهم ریزد اما دوباره به حالت عادی بازخواهد گشت.اگر دولت اختیار را به ما بدهد فروش میدان میوه و تره بار بسیار بالاتر خواهد رفت. برای عرضه و تقاضا بنظر، ما میتوانیم ۱۰۰ درصد مدیریت خود را برقرار کنیم و هیچگونه کمبود و مشکلی ایجاد نمی شود.

قیصری با بیان اینکه سیل و سرما به بسیاری از زمین های کشاورزی سیب زمینی و گوجه فرنگی در امسال آسیب زد گفت: علت افزایش قیمت این محصولات همین سیل و سرما بود. همچنین مدیریت واردات میوه ای مانند موز به دست سه نفر صورت میگیرد که اگر دولت آنها را کنترل و پیگیری کند بازار موز هم کنترل خواهد شد.

وی افزود: در امسال قدرت خرید مردم بسیار کم شده است. در ایام ابتدای کرونا ما در حدود یک ماه، ۷ بیمارستان بیماران کرونایی را از نظر میوه پوشش می دادیم و اکنون چندین خیریه را از نظر میوه و سیب زمینی و پیاز کمک می کنیم.

نایب رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد گفت: در حوادث غیرمترقبه نیز ارزاق عمومی را همراه با پوشاک و دیگر محصولات از طریق میادین و با مدیریت اتحادیه تهیه کردیم و به مناطق مورد نظر فرستادیم.

قیصری بیان کرد: مشکل اولیه و بزرگ ما دارایی است. چون خواسته ی ما موارد قانونی است هرکاری که ما انجام می دهیم قانونی است اما متاسفانه دارایی کار غیرقانونی انجام می دهد. مالیات بارفروشان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و ۹۹ درصد ما را اگر پیگیری کنید، متوجه خواهید شد که بدهی های زیادی به بانک ها داریم.

وی با بیان اینکه دارایی و عملکرد آنها نسبت به کسب ما هیچ همخوانی ندارد گفت: در مورد حمل و نقل هم ما مشکلاتی داریم که در مورد حمل تره بار نسبت به خشکبار هزینه تره بار بیشتر است، چون باید میوه جات در وقت اصلی خود حمل و نقل شود.

وی اظهار کرد: بارهایی که در میدان های شهرداری قرار دارد کیفیت بسیار پایینی دارد اما قیمت آن را درجه یک محاسبه کرده اند، بازرسانی که برای کنترل و نظارت می روند باید حرفه ای باشند و شناخت داشته باشند اما متاسفانه اینطور نیست. اگر بازار در اختیار بارفروش قرار بگیرد هیچگونه کمبودی امسال ما نخواهیم داشت.

همچنین قنبری شکوه یکی از فعالان اقتصادی و غرفه دار میدان بار مرکزی مشهد در گفتگو با صبح مشهد در خصوص چالش های صنف بارفروشان با دارایی تشریح کرد: مالیات را باید همگان بر اساس تکلیف قانونی پرداخت کنند و ما هم مُصر هستیم که صنف ما حتما باید بر اساس اصول قانون مالیات را پرداخت کنند. مسئله و مشکلی که دارایی ما ایجاد کرده این است که بارنامه ها را مبنای تشخیص خود ملاک قرار داده اند و زیرساخت هایی که برای بارنامه تعریف کرده اند ناقص است.

وی گفت: اگر قرار است بارنامه ای صادر شود در لحظه صدور باید پیامک برای گیرنده ارسال شود تا گیرنده پیگیر شود که ایا این بارنامه ای که صادر شده محصول آن به دستش میرسد یا خیر.

وی تصریح کرد: نرخی که در بارنامه و مبنای احتساب بیمه هست توسط کسی که بار را ارسال میکند ، نرخ واقعی نیست. نرخ محصول اساس آن بر این است که کشف قیمت آن در میدان صورت گیرد و به عرضه و تقاضا بستگی دارد. از طرفی ممکن است بارنامه ای به اسم شخصی صورت بگیرد اما محصول به دست آن شخص نرسد.

قنبری شکوه تاکید کرد، باید مشکلات سامانه بصورت زیر ساختی حل شده و مالیات بر اساس فروش در بازار منصفانه محسوب و دریافت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن