اجتماعی

رتبه برتر کنکور ریاضی بدون مشاور خصوصی در خانه درس خواند / علی انصاری مشهدی است

کد خبر : 32671

مادر رتبه سه آزمون سراسری که از پزشکان مدافع سلامت مشهد است، درباره شرایط و امکانات تحصیلی فرزندش گفت: علی مشاور تحصیلیِ خصوصی نداشت.
رتبه برتر کنکور ریاضی بدون مشاور خصوصی در خانه درس خواند

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس ، باتوجه به اعلام نتایج آزمون سراسری در تمامی گروه‌های آموزشی نفرات برتر این آزمون صبح امروز مشخص شدند که علی انصاری دانش آموز مشهدی نیز توانست رتبه سه رشته ریاضی را کسب کند.

مادر رتبه سه آزمون سراسری در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: خواست خدا بوده و خوشحالم و احساسم قابل توصیف نیست. علی مزد تلاش‌هایش را گرفت. تمام زحماتی که از بچگی برایش کشیدیم به یکباره برایمان مرور شد.

خانم رجب زاده بیان کرد: علی از کودکی پرتلاش بود، هدفش را تعیین می‌کرد؛ برنامه ریزی انجام میداد و طبق برنامه، کار هایش را پیش می برد و در تمام این مراحل خودش شرایط را مهیا می‌کرد. یک تخته وایت برد داشت، برنامه‌هایش را می‌نوشت و هر کدام را که انجام می‌داد، خط می‌زد.

وی در رابطه با شرایط و امکانات تحصیلی فرزندش هم گفت: علی مشاور تحصیلی خصوصی نداشت و از مشاور مدرسه هم بسیار کم استفاده می کرد. تمام برنامه ریزی‌ها با خودش بود. در منزل درس می‌خواند و اعتکاف علمی هم نرفت.

مادر علی انصاری که پزشک متخصص عفونی و به بیان دیگر از مدافعان سلامت است، از کمرنگ شدن نقش مادرانه‌اش به خاطر شرایط کرونا، در ایام نزدیک به کنکور علی گفت : سعی می کردم چه با تماس تلفنی از محل کار و یا چه حضوری حالا یا در آخر شب و یا در اول صبح، زمانم را تنظیم کنم تا پاسخگوی نیازهای روحی علی باشم و با هم صحبتی با او حس آرامش و اعتماد را به او منتقل کنم اگر چه وظیفه حرفه‌ای من هم ایجاب می‌کرد بیشتر در محل کارم حضور داشته باشم.

پدر رتبه سه کنکور ریاضی بیان کرد: احساس می‌کردم در شرایط فعلی و تعویق چندباره کنکور در روحیه علی اثر منفی بگذارد اما او دارای روحیه ای قوی است.

بهزاد انصاری به خانواده‌ها توصیه کرد: به دانش آموزانتان فشار نیاورید و به آنها اعتماد داشته باشید، اعتمادبه نفس‌شان را تقویت کنید و مدام به آنها دلگرمی بدهید. حتی اگر کاری غیر از درس خواندن انجام می‌دهد، اذیتشان نکنید بالاخره آن ها هم به استراحت نیاز دارد.

گفتنی است؛ علی انصاری سال گذشته حائز رتبه سه المپیاد کشوری در رشته کامپیوتر وکسب مدال نقره کشوری شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن