پایتخت فرهنگ اسلامی

فردا؛ آغاز پرواز سیمرغ هجدهم در مشهد

جشنواره فیلم فجر مشهد ۱۵ تا ۲۲ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود

کد خبر : 37995

روز گذشته نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد برگزار و جزئیات برگزاری این رویداد هنری تشریح شد؛ جشنواره فیلم فجر مشهد از فردا در ۴ سینمای آفریقا، هویزه، سیمرغ و ویلاژتوریست مشهد کار خود را آغاز می کند و تا ۲۲ بهمن ماه به مدت ۸ روز ادامه دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست، از اینترنتی بودن فروش بلیت جشنواره فیلم فجر مشهد گفت و اظهار کرد: قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان است. مروارید تصریح کرد: به دلیل رعایت پروتکل ها و حفظ سلامت مردم امسال تصمیم گرفته شد تا این جشنواره در سینماها با یک سوم ظرفیت برگزار شود. وی افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب فرهنگ سازی در راستای برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در فضای اجتماعی با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی شود. مدیرکل ارشاد استان با تاکید بر این که ساعت اکران فیلم‌ها در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از سوی تهران برنامه‌ریزی شده، افزود: جدول اسامی فیلم ها روز سه شنبه اطلاع رسانی خواهد شد. وی با اشاره به این که شرایط مشهد از نظر کرونا زرد است و تلاش ما این است که جشنواره را با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم، اظهار کرد: با شهرداری در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از حمایت مالی آن ها برای خرید فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برخوردار شویم.

مروارید گفت: طی توافقی که با مدیران سینماها انجام شده موظف به رعایت و نظارت پروتکل‌ها هستند، همچنین علاقه مندان به سینما و جشنواره فیلم فجر با همراه داشتن ماسک و وسایل ضدعفونی بدون تجمع در این جشنواره حضور پیدا می‌کنند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که فهرست کامل فیلم‌ها در هجدهمین جشنواره فیلم مشهد اکران می شود، یادآور شد: سئانس‌های برگزاری فیلم هر روز در ساعت‌های ۱۵و ۱۸ است، فاصله میان دو سئانس برای نحوه حضور و آماده شدن برای اکران فیلم بعدی خوب است تا همه نکات بهداشتی رعایت شود.

وی یادآور شد: اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی از جمله مضامین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال است، همزمان با جشنواره، رونمایی از مستندی داریم که توسط انجمن سینمای جوانان ایران با نگاهی اجتماعی با عنوان «از فرش تا عرش» تولید شده، همچنین، بخش سیمرغ خراسان را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد داریم که سومین جشنواره و جشن سیمرغ خراسان است و با هدف حمایت از فیلم سازان جوان خراسانی برگزار می‌شود. مروارید گفت: سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژتوریست سینماهای مجری برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است، همچنین، مانند سال گذشته سینما آفریقا را برای اصحاب رسانه آماده کرده‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن