زندگی

پدر دختر مورد علاقه‌ام تهدیدهایم را جدی نمی‌گیرد!

کد خبر : 37973

۲۴ ساله هستم، دارای مدرک لیسانس و سرباز. عاشق دختری شدم که در سن ازدواج است. یک سال از خدمت من مانده و پدر دختر مورد علاقه‌ام مخالف ازدواج‌مان است و دلیلش را سرباز بودن من، مطرح می‌کند. اگر او بخواهد به پسر دیگر جواب مثبت بدهد، قطعا مراسمش را به هم خواهم زد، به پدر دختر هم این را گفتم ولی تهدیدهایم را جدی نمی‌گیرد. چه کنم؟

نویسنده : دکتر هادی غلام‌محمدی | مشاور خانواده

صبح مشهد– در مباحث روان شناختی ما مفهومی داریم با عنوان تمایز یافتگی. مفهوم‌اش این است که ما باید بتوانیم در مواقعی که نیاز به استفاده از تعقل برای تصمیم‌گیری داریم، منطقی باشیم و آن زمان‌که به احساس و هیجان نیاز داریم، احساسی و هیجانی باشیم. به عبارتی بلوغ یعنی این که ما بتوانیم از احساس و منطق‌مان در جای خود و به شکل مناسب استفاده کنیم. در ادامه با توجه به نکاتی که در پیامک‌تان مطرح کردید، چند توصیه به شما خواهیم داشت.

تهدید کردن‌هایتان اشتباه است
این‌که گفته‌اید من قطعا عروسی دختر مورد علاقه‌ام را در صورت شکل‌گیری به هم خواهم زد، بیشتر تحت تاثیر هیجانات شماست‌ زیرا این موضوع کمکی به شما نخواهد کرد و باعث خواهد شد تا بیشتر دچار مشکلات قانونی در آینده شوید که کل زندگی شما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. برخوردهای هیجانی با موضوعات، معمولا بدون توجه و در نظر گرفتن عواقب آن اتفاق می‌افتد پس بهتر است در این زمینه بیشتر منطق خود را به کار گیرید و از این رو درست‌تر رفتار کنید.

از والدین‌تان کمک بگیرید
بهتر است زمینه‌ای را برای گفت‌وگوی بیشتر با پدر دختر مورد علاقه‌تان فراهم کنید و از طریق افرادی که با آن خانواده در تعامل هستید مثل والدین‌خودتان، استفاده کنید تا نظرات بیشتری را به آن‌ها منتقل کنید. بسیاری از موضوعات نیاز به گفت‌وگو در بستر زمان دارد تا به مرور زمان ما بینش بیشتری درباره آن‌ها پیدا کنیم.

به قانون خانواده آن‌ها احترام بگذارید
در بحث ازدواج، خانواده عنصر مهمی است و پدر خانواده به مثابه ستون خانواده عمل می‌کند. از آن جایی که در صورت ازدواج بافت و محیط خانواده طرف مقابل‌تان اهمیت پیدا می‌کند، هرگونه رفتار احساسی و به دور از منطق به شکل‌گیری رابطه در آینده و مثبت و سازنده بودن آن لطمه وارد می‌کند از آن جایی که پدر این خانواده بیان نکرده است که دخترش را به شما نمی‌دهد بلکه گفته شما باید حتما خدمت‌ سربازی تان را انجام داده باشید تا دختر به شما بدهد، پس معقول و منطقی این است که شما به خدمت مقدس سربازی‌تان بپردازید و سعی کنید کاری را انجام دهید که تحت کنترل شماست و نه این که کاری را انجام دهید که نه تنها کنترلی بر آن ندارید بلکه صدمه زننده نیز هست. معنای عشق در خودخواهی نیست. به جای ایجاد دردسر به پدر دختر مورد علاقه‌تان از عشق‌تان و اهداف‌تان برای ازدواج بگویید و این‌که مشکلی با ازدواج بعد از پایان سربازی ندارید.

از یک مشاور کمک بگیرید
درباره شغل، وضعیت اقتصادی خانواده‌تان، مدت باقی مانده از سربازی‌تان و … اطلاعاتی به ما ندادید. توصیه می‌کنم برای این‌که تصمیم مناسب در این زمینه اتخاذ کنید، به یک مشاور یا روان شناس مراجعه کنید تا در این باره، راهنمایی بهتری صورت گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن