اجتماعی

۲۵۰ بانوی تحت حمایت کمیته امداد زاوه حافظ قرآن کریم هستند

کد خبر : 19386

رئیس کمیته امداد زاوه گفت: ۲۵۰ نفر از بانوان تحت حمایت این اداره از یک تا ۱۵ جزء قرآن کریم را در مدت ۵/۲ سال حفظ کرده اند.
به گزارشصبح مشهد، مهدی عبدی، رئیس کمیته امداد زاوه در همایش حافظان قرآن کریم با اعلام اینکه برگزاری دوره های آموزشی قرآنی به سبک مکتب خانه ای مورد استقبال مسئولان کشوری، استانی و محلی قرار گرفته افزود: با اجرای این طرح ۲۸۶ نفر ازبانوان مددجو شامل زنان سرپرست خانوار، دختران فارغ التحصیل و بازمانده از درس و ازدواج در این طرح شرکت و به فراگیری قرآن در رشته های مختلف قرآنی باتوجه به استعداد خود پرداختند.
وی با اعلام اینکه ۲ مددجوی تحت حمایت حافظ کل قرآن کریم هستند عنوان کرد: این اداره در شهرستان به منظور ترویج و نشر فرهنگ قرآنی به دلیل نبود کلاس های آموزشی به سبک سنتی و مکتب خانه ای عمل کرد و اکنون ۲۵۰ نفر از شرکت کنندگان در این کلاسها حافظ یک تا ۱۵ جز قرآن کریم هستند.
عبدی از شبکه سازی قرآنی ویژه مددجویان خبر داد و افزود: اولین مرحله اجرای این طرح با ۱۰ مددجو و در سه روستای شهن آباد، شاهین و چخماق کلید خورد و اکنون این طرح به ۲۸۶ نفر در ۱۶ کلاس درس در ۱۸ روستا افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه مربی ارشد این طرح فارغ التحصیل علوم قرآنی و مددجوی تحت حمایت کمیته امداد زاوه است افزود: به منظور ترویج و نشر فرهنگ قرآنی علاوه بر این بانو، از بانوان قاری و تحصیل کرده در رشته های علوم قرآنی با همکاری اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی استفاده شده است.
عبدی اظهار کرد: مدت برگزاری دوره آموزش قرآن کریم پنج ساله برنامه ریزی شده که اکنون ۵/۲ سال آن گذشته است.
رئیس کمیته امداد زاوه گفت: در برگزار همایش حافظان قرآن از ۱۵۰ مددجو با همکاری ستاد نماز جمعه، شرکت سیمان زاوه، فرمانداری و بنیاد خیریه طاهر تقدیر شد.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن